Proffskollen Vecka 24

© Bildbyrån - 28648

Uronen, Ohlander, Atakora, Simovic – varje vecka ger AOH dig de senaste uppdateringarna om hur det går för våra fd HIFare ute i den stora fotbollsvärlden

DANMARK

Lucas Ohlander (Naestved BK) Ohlander var utanför truppen igen när Naestved hemmaslog HB Köge med 3-1 i den danska andradivisionen. Ett par dagar senare var det match igen när man mötte Fremad Amager på bortaplan. Den matchen slutade med en 1-0-förlust för Naestved. Ohlander spelade inte.

Jörgen Skjelvik (Odense BK) Skjelvik missade Odenses sista match i grundserien då man mötte Esbjerg på hemmaplan. Matchen slutade 3-1 till Odense som trots vinsten hamnar på den undre halvan av tabellen vilket innebär negativt slutspel.

ISLAND

Olafur Skulason (Fylkir Reykjavik) Den isländska fotbollen har startat. Fylkir började dock säsongen negativt efter att ha förlorat mot KA och Valur med 1-0 respektive 3-0.

ISRAEL

David Boysen (Hapoel Nazareth) Boysen satt på bänken matchen igenom när hans lag mötte Hapoel Katamon på bortaplan i den israeliska ligan. Matchen slutade med en 2-0-seger för Boysens lag som ligger på elfte plats i serien.

NORGE

Matthew Rusike (Stabaek) Den norska ligan drar snart igång. Stabaek har inför starten spelat två träningsmatcher. Den första förlorades med 1-0 borta mot Strömsgodset, och den andra vanns med 2-0 mot Odds BK.

Andreas Linde (Molde) Molde spelade två träningsmatcher i veckan. Den första vann man med 4-2 mot Kristiansund, och den andra vann man med 3-2 mot SK Brann. Andreas Linde spelade första halvleken i matchen mot Brann.

Arnor Smarason (Lilleström) Lilleström har inte spelat någon match på sistone.

POLEN

Frederik Helstrup (Arka Gdynia) Helstrups lag spelade två matcher i veckan. I den första satt Helstrup på bänken när hans lag slog Slask Wroclaw med 2-1 hemma. Den andra matchen var mot storlaget Legia Warszawa på bortaplan och slutade med en 5-1-förlust. Även i den matchen satt Helstrup på bänken matchen igenom.

TYSKLAND

Alfred Finnbogason (Augsburg) Finnbogason gjorde comeback efter sin skada när han hoppade in med kvarten kvar i Augsburgs match hemma mot FC Köln i Bundesliga. Islänningen kom in när matchen stod 0-0 men fick vara med om en händelserik sista kvart i matchen som till slut slutade 1-1.

Victor Palsson (Darmstadt) Palsson startade på mittfältet när Darmstadt förlorade med hela 3-0 borta mot mittenlaget SSV Jahn Regensburg. Förlusten innebar ännu en plump i protokollet i Darmstadts jakt på uppflyttning som känns ganska osannolikt nu.

Andri Runar Bjarnason (Kaiserslautern) Kaiserslautern spelade två matcher i veckan. I den första slog man Carl Zeiss Jena med 2-1 på bortaplan, och i den andra förlorade man hemma mot MSV Duisburg med 3-1. Bjarnason var utanför truppen i båda matcherna likt många matcher denna säsongen.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!