Max och Charlie obesegrade i Marbella

Sveriges U20-landslag, med Charlie Weberg och Max Svensson, i truppen vänder hemåt med två förlustfria matcher i bagaget

I lördags var det Danmark som fick smaka på den svenska effektiviteten när vårt U20-landslag vann det nordiska mötet med 3-1. För HIFarnas del så fick Max Svensson starta men blev utbytt i den 61:a minuten medan Charlie Weberg började på bänken men klev in i den 62:a. Ingen av spelarna noterades för något mål.

I går var det Ryssland som stod för motståndet och denna gången fick Charlie starta och spelade dessutom fulla 90 minuter. Försvararen noterades dessutom för ett gult kort. För Max del så blev det ett inhopp under matchens sista kvart. Ingen av HIFarna hamnade i målprotokollet i matchen som slutade med delad pott, 1-1.