Leifs funderingar

Hade tänkt att göra en analys av hur det såg ut idag men det är ju genomlyst på diverse forum. Dessutom är jag inte på humör att ägna mig åt det som jag annars finner roligt. Varför? Ja, fråga de testosteronstinna Copenhagengrabbarna som numera har dragit in på läktarna för att ställa till med problem.

Kan någon förresten förklara för mig hur en HIF:are kan hålla på FCK? Det är ungefär som att hålla på MFF. Det är den klubben vi konkurrerar med i Skandinavien och den klubben kan alltså de som kallar sig för mest HIF:are hålla på? Det är ungefär som att Liverpoolsupporters skulle hålla på United.

Nu är det väl inte fotbollen som kommer i första rummet utan känslan av att vara fruktad och hatad. Känslan att, i en del fall påtänd, få puckla på en annan människa för att han, för det handlar uteslutande om “män”, håller på ett annat fotbollslag.

Ni, som ägnar er åt dessa aktiviteter, inser ni inte att ni skadar fotbollen i allmänhet och HIF i synnerhet??? Ni har i alla fall lyckats ta bort glädjen från mig och flera med ert pubertala neandertalbeteende..

Efter detta väntar jag mig diverse påhopp och hot om hembesök. Och jag kommer i så fall anmäla varenda ett. För nu måste det fanimej bli slut på ert beteende!!

Avslutningsvis, detta var den andra incidenten på kort tid på läktarna. Det är bara en tidsfråga innan ni lyckas förstöra helt för HIF. Och ni kallar er HIF:are???

6 kommentarer

1. Håller med skribenten. Större idioter än de som slåss och försöker få igång en hatstämning vid fotboll finns inte. Var snälla och håll er borta från HIF och Olympia.

2. “FC Köpenhamn, vanligen kallat FCK, är en fotbollsklubb i Köpenhamn. Klubben bildades den 1 juli 1992 genom en sammanslagning av de två anrika Köpenhamnsklubbarna KB och B 1903”

Traditionsfattig klubb som genom ekonomisk hjälp utifrån snabbt blev en maktfaktor inom skandinavisk klubb. Hur man som HIF:are kan stödja denna klubb, som inte bara snodde Alvaro på reapris när vi var på dekis – Atiba i samband med utgående kontrakt – och dessutom satte sig på tvären i den uteblivna affären med Peter Larsson (som enligt rykten baseras på att HIF inte ville sälja Gerndt till ett reapris) – kommer jag aldrig att förstå.

Bör tiläggas att jag skiter blanka f.n i danska ligan, men om jag skulle tillönska någon dansk klubb konkurs – så är valet inte speciellt svårt.

3. Du har så jäkla rätt Leif! Må dessa idioter nicka närmsta gatsten så att vi slipper dom en gång för alla. Och NEJ, ni är inga riktiga supportrar, och NEJ, HIF behöver inte er!!!

4. Har oxå märkt en del förändringar på 37an. Droppen var hemma mot Slask…vad är det för idioter? Pinsamt! Man skäms! AVGÅ!

5. fattar inte heller hur man kan heja på fck framförallt när snubbarna som gör det oftast på baktgatan forum pratar om “plast, historia, tradion, hur vikigt sånt är osv” hela jävla tiden. vart e självinsikten?

6. Det handlar dessvärre om ett “give-and-take” syndrom – då FCK avskyr Bröndby som pesten precis som fallet är mellan HIF & MFF (nu resonerar jag som dessa s.k. Neandertalare för jag avskyr inget lag men njuter förstås extra när malliga gäng som MFF & AIK åker på däng) så hjälps resp. “firma” eller vad man nu ska kalla bråkstakarna för åt när det är derby i resp. liga, men också i andra matcher men oftast äger “utbytet” rum i derbymatcherna.

Ironin i det hela (förutom alla affärer med FCK där vi visserligen håvat in kosing men tappat spelarkvalité) är att om det är något danskt lag HIF:are bör sympatisera med är det Bröndby, som precis som HIF gjort bra resultat i Europa samt strävar efter spela ett attraktivt spel (om än det går nedåt ordentligt för Bröndby just nu) medan FCK mer kännts som ett IFK-gäng, dock med större ekonomiska muskler och mer tendenser till finlir än Änglarna visat på bra länge…