Jordan Larsson klar för HIF

Sådan far, sådan son, nu väljer den yngre Larsson att följa sin fars fotsteg via Högaborg till HIF. Det har viskats länge om övergången och talangen har en längre tid tränat med klubben – nu är det klart.

Precis som många andra fotbollskarriärer, bland annat kusinerna Khalili, är Jordan Larsson fostrad i Högaborg. Att Högaborg har en bra ungdomsverksamhet betonar HIFs sportchef till klubbens hemsida.

– Det är inte bara Henriks gener som gör Jordan till en intressant spelare. Det är ingen tillfällighet att det är just Högaborg som skolat fram ytterligare en intressant spelare. Vi har ett samarbete med flera lokala klubbar och Högaborg är en av dem och vi är glada och stolta över att Jordan väljer HIF för sin vidareutveckling, säger Jesper Jansson till HIF.se

Även om Jordan och ”Henke” till viss del är slående lika vill sportchefen stanna jämförelserna där.

– De är två olika personer och det finns ingen anledning att lägga onödig börda på Jordans axlar med att jämföra sig med sin far. Det är klart att det finns likheter i rörelsemönster och fotbollsintelligens, men låt Jordan få form sin egen karriär, säger Jesper Jansson till klubbens hemsida.

bbl_jimmy_fors