Walid Atta till IFK Göteborg?

IFK Göteborg rustar för att ta upp kampen om SM-guldet med rivalerna AIK och Malmö FF. Enligt uppgifter till SportExpressen.se vill Blåvitt nu värva Walid Atta – och har tagit en första kontakt med Helsingborg angående att köpa loss spelaren. – Just nu har jag inga kommentarer om vad som händer, säger HIF-försvararen.

Foto: Bjarki Tordarson
Walid Atta – ryktenas man.
Foto: Bjarki Tordarson

Det var säsongen 2010 som Walid Atta lämnade AIK för den kroatiska storklubben Dinamo Zagreb. Mittbacken blev direkt utlånad till lagets farmarklubb NK Lokomotiv Zagreb där han åkte på en korsbandsskada som gjorde att det bara blev 10 matcher i den kroatiska högstaligan.

Helsingborg värvade hem Atta från Kroatien 2012 och i inledningen av sin tid i klubben var han också ordinarie i startelvan. Men den här säsongen har HIF meddelat mittbacken att han är fri att söka sig en ny klubb och försvararen har också provtränat med Schweiziska FC Aarau och också varit över en sväng till portugisiska SC Braga. Ingen av dessa klubbar ser ut att vara ett huvudalternativ i nuläget. Istället har nu en allsvensk klubb gett sig in i jakten på mittbacken.

Enligt uppgifter till SportExpressen.se vill IFK Göteborg värva Atta och har tagit en första kontakt med Helsingborg angående att köpa loss 28-åringen. HIF har ännu inte kommit tillbaka med ett svar till Blåvitt eller spelaren om hur de ställer sig till att sälja till en allsvensk konkurrent.

Atta har sedan han kom till Helsingborg spelat 31 matcher och gjort sex mål. Spelaren själv är fåordig om sin framtid och vill inte kommentera något angående intresset kring honom när SportExpressen.se når honom.
– Just nu får vi se vad som händer. Jag har inga kommentarer angående min framtid, säger han.