”Vi är väldigt starka på Olympia” – Alexander Tengryd

190308 Assisterande tränare Alexander Tengryd under en träning med det allsvenska fotbollslaget Helsingborg den 8 mars 2019 i Palma. Foto: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / Cop 200

HIF ställs emot Häcken i säsongens näst sista hemmamatch. Vi tog ett snack med vår assisterande tränare Alexander Tengryd för att höra hans tankar inför matchen.

Landslagsuppehållet har passerat, hur har ni fyllt tiden utan allsvensk fotboll?
Genom att träna, vi har lagt fokus på att underhålla den fysiska statusen kombinerat med hur vi ska attackera Häcken. Det ska bli skönt att komma igång med matcher igen.

Tre matcher kvar säsongen, hur ser du avslutningen?

Tre tuffa matcher, men det ska bli roligt att få spela dessa matcher då det verkligen drar ihop sig.
Hur ser du Häcken som motståndare?
Ett bra lag – med en offensiv kompetens, flertal skickligt offensiva spelare som kan kombinera, kontra eller på egen hand ställa till oreda för motståndarna.
Vi kommer att behöva maximera vår prestation – men vi är väldigt starka på Olympia och med vår gräsmatta och stödet som vi får av våra supportrar. Vi ser fram emot matchen!
HIF kommer till spel med följande trupp:

Matchen spelas på Olympia med start klockan 13.30. Har du ännu inte införskaffat din biljett så kan du göra det här

Under gårdagen fick AOH beskedet att nästan 7000 biljetter vara sålda så förhoppningen är att vi ändå skall kunna nå en hyfsad publiksiffra. Och – för guds skull – glöm inte din halsduk då HIFs supporterklubb, Kärnan, utlyst Halsdukstifo med målsättningen att färga hela Olympia Röd och Blå!