Veckan som har gått…

…har bjudit på två stora CK-event! Rurfors på E-zine bjöd på en mycket läsvärd artikelserie där han intervjuat CK om det mesta. Lokaltidningen.se hade en chatt med CK under gårdagen. Så visst rör det på sig så här i december-mörkret trots allt.

Det första ur Rurfors intervju som slår mig, (framförallt i egenskap av företagare), är;

“Vad är största framgångsfaktorn för att lyckas med ett lag annars?
– Bra spelare givetvis, men vad jag också tror är jätteviktigt är att bygga relationer i gruppen. Att vi får en spelar- och ledargrupp som drar åt samma håll och trivs tillsammans. Det tror jag är det viktigaste och något jag framför allt tänker när vi nu pratar om Helsingborg. Här ska vi få ihop ett paket som verkligen drar åt samma håll och framför allt trivs tillsammans. Vi pratar egentligen om arbetsmiljö, att gå till jobbet och tycka att det här är det roligaste som finns.”

Jag trodde det var en självklarhet? Det måste väl vara en självklarhet inom all verksamhet? Jag vill inte påkalla att det har funnits eller finns några schismer, jag är bara förvånad av att det kom upp.

***

Conny verkar för övrigt har rätt klart för sig hur han vill bygga sitt HIF framöver. Även om det finns ett ok över axlarna vad gäller den ekonomiska biten, tror jag att CK har möjlighet att forma den truppen som han vill.

Känns betryggande också av de faktum att CK inte kör på med något gammalt invant siffersystem utan han kommer att forma laget efter förutsättningarna. Då är det bara att hoppas att spelarna tar det med öppna ögon. Det klassiska 4-4-2 systemet är väl invant i Sverige. Alla kombinationer av spelsystem och taktik utgår därifrån. Kunde vara roligt om CK frångår detta och gör lite som Swärdh försökte, att ruska om lite och överraska.

***

Det skulle bli klart med ett par nya namn innan december är slut. Spännande eftersom jag förutsätter att alla firar julhelg i vanlig ordning. Då kommer det några nya namn inom fjorton dagar då?

***

Från och med nästa vecka börjar vi på AOH att köra vår insamling… nej, det är inte till förmån för Rädda Barnen!
Vi satsar på att bli den första(?) privata och okommersiella bloggen/fansiten som kommer bevaka lagets uppbyggnadsläger/träningsläger!
Tanken är att rapportera och informera om allt hur det går för spelarna under uppbyggnaden.
HIF kommer att förlägga detta i Portugal nästa år.

Naturligtvis är detta en stor process och därav vår “insamling”
Alla som bidrar till detta kommer att bli uppmärksammade på ett eller annat vis. Mer om detta kommer i början på nästa vecka.

2 kommentarer

1. Okommersiell blogg? Som fiskar pengar av läsarna? Och som har en sponsor i högerspalten?
    Missförstå mig rätt grabbar – jag skiter i vilket, tycker att initiativet är beundransvärt och kan absolut tänka mig att sponsra resan. Men så fort man blir sponsrad blir det ju kommersiellt.

2. Okommersiell i det faktum att vi inte driver bloggen med vinstsyfte.
    Visst, det är ju en hårfin linje mellan sponsring och kommersiell… 😉

Tackar för den eventuella sponsringen isf!