Två unga HIFare till landslaget

Foto: Bjarki Tordarson

Igår stod det klart att två av Helsingborgs IFs yngre talanger återigen ska representera Sverige. Måns Lagmark och Gustav Jarl är spelarna som tagits ut i P18/95-landslagets dubbelmöte mot Finland i mitten på augusti meddelar HIF.se.

Måns Lagmark
Foto: Bjarki Tordarson

Måns Lagmark som till vardags är målvakt i Akademilaget, var uttagen och spelade en fyrnationsturnering med P17/95-landslaget i juli förra året och han var även uttagen till P17/95-landslagets läger på Bosön i december. Måns har för tillfället en stukad fot men hoppas kunna vara skadefri tills det är dags för spel. Läs Allt OM HIFs intervju med Måns här.

Gustav Jarl
Foto: Bjarki Tordarson

Gustav Jarl är yttern som för inte så länge sedan gjorde sitt första inhopp för A-laget i HIFs hemmamöte mot IFK Göteborg. Han har 14 pojk- och 2 juniorlandskamper bakom sig. Gustav var även han tillsammans med Måns Lagmark på Bosönlägret i december där även Måns Ekvall och Fredrik Widlund fanns med. Allt Om HIFs intervju med Gustav hittar du här.

Så det är två tämligen rutinerade ungdomar som åker till Finland på landslagsuppdrag den 13 och 15 augusti. Vi på Allt Om HIF önskar dem lycka till.

Björn Velander BBL