Träningsrapport 3/5: “Han fick avbryta träningen”

200615 Helsingborgs Jakob Voelkerling Persson och Varbergs Robin Tranberg under fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Helsingborg och Varberg den 15 juni 2020 i Helsingborg. Foto: Christoffer Borg Mattisson / BILDBYRÅN / COP 261 / PA0008

Dagen efter matchen mot AFC tränade en del spelare på Olympiafältets plan 10. Oturen grinade dock illa mot slutet av träningen…

Dessa spelare var: Nils Arvidsson, Alex Nilsson, Anders Lindegaard, Jakob Voelkerling Persson, Emil Hellman, Ervin Gigovic, Daniel Bergman, Adam Touray, Amin Al Hamawi, Assad Al Hamlawi, Alhaji Gero, Noel Mbo, Casper Widell och Adam Kaied.

Alvaro Santos och Mattias Lindström skötte träningen idag. Jörgen Lennartsson såg på från sidan.

Marcus Linnér tog som vanligt hand om uppvärmningen. Alvaro Santos satte efter detta upp en övning som fokuserade på bollinnehav och kortpassningsspel. Det såg mestadels ganska fint ut, utan några större misstag.

Man spenderade resten av träningen till att spela smålagsspel. Anders Lindegaard klev här åt sidan. Speltempot var ganska högt och man bjöd på ett rätt underhållande spel.

Mot slutet fick Jakob Voelkerling Persson en smäll mot knät och fick avbryta träningen, hårt omlindad.

Något oroväckande eftersom att det betyder att mittbacksbredden tunnas ut ytterligare samt att man med både Victor Göransson och Jakob Voelkerling Persson borta inte har någon ren reserv till sina två sittande mittfältare, även om man givetvis kan förändra sin mittfältstriangel.

Dagens Träning var lätt och man avslutade träningen efter en timme.

1 kommentar

1. Dessa träningsrapporter är guld. Kan man inte få HIF.se att länka till dem? Borde ju ligga i deras intresse att fler uppmärksammar bra rapportering kring HIF, utan att de skulle känna det som konkurrens?

1 trackback/pingback

1. Skadeläget i truppen: “I Hurks fall rör det sig om en mindre muskelbristning” – Allt Om HIF