Träningsrapport 28/7: “Akademi-spelarna vill som vanligt imponera”

Dagens träningsrapport kommer från ett Olympiafält som fick uppleva omskiftande väder.

Tränade gjorde: Kalle Joelsson, Alex Nilsson, Benjamin Acquah, Adam Kaied, Leo Frigell Jansson, Casper Widell, Ervin Gigovic, Alvin Holmgren, Dennis Olsson, Alhaji Gero, Lucas Larsen, Emil Hellman, Vladislav Kreida, Amin Al Hamawi, Noel Mbo, Assad Al Hamlawi.

Benjamin Acquah och Adam Kaied var endast ute och kände på gräset lite lätt men gick sedan in.

Träningen leddes av både Alvaro Santos och Mattias Lindström. Lindström hade dock huvudrollen.

Marcus Linnér skötte som vanligt uppvärmningen.

Efter detta körde man två olika varianter på kvadraten. Den ene med ett moment där den bolltappande spelaren var tvungen att löpa in i nästa kvadrat för att vinna boll. Den ena var en lite större variant där kvadraten blev större och bolljagande spelare blev fler.

Därefter en slags possession-övning där man satte upp en yta och lät ett lag försöka få över bollen till andra kortsidan av denna ytan. Fyra spelare i mitten skulle givetvis förhindra detta. Vid bolltapp var laget tvunget att vinna tillbaka bollen från laget i mitten.

Till sist körde man tvåmålsspel på halvplansyta. Lagen var som Följer:

Lag Blå: Alex Nilsson, Leo Jansson, Casper Widell, Ervin Gigovic, Alvin Holmgren, Dennis Olsson, Alhaji Gero.

Vit: Kalle Joelsson, Lucas Larsen, Emil Hellman, Vladislav Kreida, Amin Al Hamawi, Noel Mbo, Assad Al Hamlawi.

Spelet var intensivt med ett högt tempo, flera kampinslag och ibland fina individuella prestationer. Akademi-spelarna vill som vanligt imponera och ta plats, något som flera av dem gjorde i positiv bemärkelse.

Man spelade korta matcher på ett par minuter och man höll koll på antalet matchvinster lagen emellan. Till slut kunde det blåa laget vinna på Sudden death.

Träningen avslutades efter runt En timme och 15 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!