Träningsrapport 18/9: “Ibland individuella prestationer som stod ut”

Dagens träningsrapport kommer från ett svalt Olympiafält.

Saknades gjorde: Alex Nilsson, Jakob Voelkerling Persson, Lucas Larsen (Match med P19), Victor Göransson, Rasmus Jönsson, Alhaji Gero.

Med var även Ornel Makindu från HIF:s U19.

Dale Reese höll i dagens uppvärmning.

Därefter tog Mattias Lindström hand om en simpel passningsövning.

Man satte därefter upp en form av öppet spel med tre minimål på vardera sida om en yta lika stor som halvplan och delade upp truppen i två lag. Brandur Hendriksson var med i det laget som hade bollen för tillfället. Man hade även ett tak på antalet touch som fick användas.

Till en början såg det sisådär ut med ganska lågt tempo och få kombinationer. Med tiden blev det dock betydligt bättre, både i relation till tempo men också till spelet.

Till sist körde man så tvåmålsspel Långsida från Långsida. Lagen var som följer:

Lag Gul: Bödvar Bödvarsson, Emil Hellman, Ravy Tsouka, Victor Blixt, Adam Kaied, Benjamin Acquah, Noel Mbo, Rasmus Karjalainen, Viktor Lundberg

Lag Blå: Ornel Makindu, Charlie Weberg, Casper Widell, Andreas Landgren, Dennis Olsson, Vladislav Kreida, Wilhelm Loeper, Assad Al Hamlawi, Anthony Van Den Hurk.

Brandur bar vit väst och fortsatte sin speciella roll med att vara med i det spelförande laget.

Det såg under tvåmålsspelet ganska fint ut. Ganska högt tempo, fina kombinationer och ibland individuella prestationer som stod ut.

Träningen avslutades efter runt En timme och 20 minuter. Flera spelare valde dock att stanna kvar för att öva avslut med Mattias Lindström.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!