Träningsrapport 11/8 “Ser han sin chans nu när van den Hurk blev avstängd?”

Det var ett segerrusigt gäng som kom ut på Olympias Träningsplan 5 denna dag. Mängder av skratt delades under den heta solen. Då fokus låg på återhämtning för de flesta blir rapporten lite kortare än vanligt…

Jag kunde räkna till att följande saknades: Andreas Granqvist, Alexander Nilsson, Adam Eriksson och Anders Lindegaard.

Träningen inleddes i sedvanlig ordning med stretch och uppvärmning i Rickard Engströms Regi.

Därefter följde kvadraten som såklart alltid ger gnabb om vem som faktiskt rörde bollen sist. Anders Randrup satt dock för det mesta vid sidan av och Andreas Landgren körde löpningar med Rickard Engström av varierande intensitet. Kalle Joelsson som återhämtar sig från skada tränade lite lätt med Sven Andersson.

Efter kvadraten gick följande åt sidan och körde en lekfull tävling med boll resten av träningen: Assad Al Hamlawi, Anthony Van Den Hurk, Mix Diskerud, Jakob Voelkerling Persson, Armin Gigovic och Alex Timossi. Anders Randrup och Max Svensson gick av direkt medan Martin Olsson höll sig för sig själv med bollen.

Resten av laget körde en kombinationsövning med väggspel som tema. Andreas Landgren var med på denna övning men klev efteråt av.

Efter denna övning och en kort vattenpaus senare körde resten av laget en slags mix av kvadraten och smålags-spel där målet var att kombinera sig till ett antal pass innan man fick tillfälle att avsluta på Ian Pettersson i målet. Lagen var som följer: Lag Blå: Emil Hellman, Casper Widell, Brandur Hendriksson, Jospeh Ceesay och Alhaji Gero. Lag Gul: Ludvig Carlius, Erik Figueroa, Ravy Tsouka, Marcus Olsson och Noel Mbo. Rasmus Jönsson och Mohammed Abubakari tilldelades en orange väst och var med i det lag som hade bollen för tillfället. Intensiteten var till början lite trevande men varvades upp ju närmare slutet man kom då båda lagen givetvis ville vinna.

Efter lite mer än en timme avslutades träningen denna dag.

Träningens topp 3:

• Joseph Ceesays skratt som alltid hörs över hela träningsområdet.

• Tävlingshuvudet på Armin Gigovic

• Alhaji Gero har blivit lite bortglömd på senaste tiden när Assad Al Hamlawi slagit sig in på allvar. Stod idag för flera fina aktioner under kvadraten/smålags-spelet, Rörlig och fin och såg dessutom väldigt fokuserad ut. Ser han sin chans nu när Van Den Hurk blev avstängd?

Min Twitter: AnthonyThrn

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!