Tipset omgång 8

Knappt hinner en omgång avslutas förrän det är dags för nästa. Även idag är det match på NGU. Mina tips inför denna omgång:

Torsdagen den 7 maj

IFK Göteborg- Gefle IF  2-0. Göteborg kommer tillbaka med en rejäl revanschlusta efter den mediokra insatsen mot förvisso starka Elfsborg.

Lördagen den 9 maj

AIK- Häcken, 1- 0. Det var nära förra omgången men hittills har jag inte, på sju försök, lyckats pricka in ett enda Häcken resultat rätt. AIK vinner på ett slumpmål.

Söndagen den 10 maj

Malmö FF- Djurgårdens IF. 2-0. MFF är bra i två tredjedelar av spelplan men inte i den sista. Detta beror mycket på att Rolle envisas med en anfallare och att denna anfallare heter Edward Ofere. Flytta om, spela 4-4-2 med Larsson och Mehmeti så gör ni fler mål. Fast detta behövs inte mot Djurgården. Seger för MFF.

Halmstads BK- Örgryte IS 3-1. HBK vill ha revansch för sitt snöpliga poängtapp mot Häcken. Anselmo gör mål igen och Görlitz kanske också får till det. Oj, vad vi hade mått bra av att ha Görlitz.

Gais- Elfsborg 1- 3. Gais räcker inte till mot tunga Elfsborg. Detta för att Gais faktiskt tillhör ett av de få lagen som vill spela fotboll i allsvenskan och inte bara utnyttja motståndarnas misstag.

Måndagen den 11 maj

Kalmar FF- Trelleborgs FF, 1- 1. Kalmars eget bogeyteam, ungefär som HIF varit för Sundsvall/Elfsborg och Häcken varit för HIF. Spelar ingen roll hur stor skillnad det är på lagen, TFF ställer alltid till med problem för KFF som dock verkar ha kommit igång.

Örebro SK- Hammarby 3-0. Medioker insats mot Gefle. Nu är Kronblomarna laddade till mötet mot formsvackelaget nr 1, Hammarby. Storseger/förlust känns närmast oundviklig/t.

Brommapojkarna- HIF 1-3. Det kan vara problem utan Lantz. Planen är den tredje sämsta i allsvenskan men har väl förmodligen ändå blivit lite bättre än senast i kvalitet. HIF gjorde en stabil insats mot MFF och försvaret med Pär längst bak imponerar faktiskt rejält. Rasmus gör två, Henke ett.