Thörn: Betygen efter vinsten mot Bois. “Stundtals magisk”

210810 Helsingborgs Rasmus Jönsson och Landskronas Filip Olsson under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Landskrona den 10 augusti 2021 i Helsingborg. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / COP 240 / MA0089

HIF vann skånederbyt mot Landskron Bois med 2-1. Här är mina betyg.

Anders Lindegaard – 3.

Stabil, trygg och gör dessutom ett par viktiga räddningar.

Bödvar Bödvarsson – 3.

Gör sitt jobb och sliter hårt.

Charlie Weberg – 3

Offensivt står Charlie för en mycket god insats. Trygg med bollen. Det är dock hans misstag som gör att Bois kvitterar. Det drar ner betyget.

Casper Widell – 3.

18 – åringen har en fin passningsfot men pressar också fram längre passningar. Defensivt är han mer eller mindre felfri idag. Startspelare?

Andreas Landgren – 3.

Trygg med bollen och hade väl i princip ett misstag sett över 90 minuter. God insats.

Adam Kaied – 3.

Utmanar, vill något och är avig. Defensivt finns det saker att utveckla men killen är 19 år. Tid finns. Vackert mål.

Rasmus Jönsson – 5.

Var stundtals magisk ute på Olympia. Vann boll, kämpade, slet, drev upp bollen, fina passningar och dribblingsräder som fick mig att gapa. Jag vet inte vad det var men nu vill jag ha mer. Mycket mer.

Brandur Hendriksson – 3.

Brandurs bästa insats för året. En hel del fina initiativ och passningar och på det ett mål. Såg dock trött ut mot slutet.

Wilhelm Loeper – 4.

Stod för en strålande första halvlek. I andra var dock tanken slut och det var inte längre samma spelare. Med det sagt var återigen en väldigt bra insats.

Rasmus Karjalainen – 3.

När någon hör anfallare tänker de flesta mål. Men det är så mycket mer och det stod Karjalainen för. Tung, jobbig att möta och ett väldigt stort hot. Hans bästa insats hitills.

Anthony Van Den Hurk – 3.

Nåja, inte Anthonys bästa insats. Hamnade ibland i fel ytor och blev inklämd. Med det sagt är han jobbig att möta och är ändå viktig för HIF i Presspelet.

Vladislav Kreida – spelade för kort tid för att betygsättas

Benjamin Acquah – spelade för kort tid för att betygsättas

Viktor Lundberg – spelade för kort tid för att betygsättas

Assad Al Hamlawi – spelade för kort tid för att betygsättas

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!

1 kommentar

1. Visst ska Casper få spela mer då han är vår nästa mittbacksexport likt Joel Ekstrand, Marcus Nilsson och framför allt Andy Jacobson var en gång i tiden, och där Andy är den spelare jag kommer tänka på när man ser Casper på en plan: bolltrygg, duellstark och bra spelförståelse!