Reflektion

Vi har tur som har Pär Hansson

*****

Göteborg var värda minst en poäng

Eller rättare:
Vi har inte tur som har Pär, han har utvecklats i vår ungdomsorganisation

Göteborg var inte värda en poäng, men de hade några farliga chanser men inte en på de första 40 minuterna.

*****

HIF gör en mycket mycket bra första halvlek

*****

I andra halvlek gör vi två mål

*****

Plocka bort Hysén, Kalle Svensson och Selakovic. Då hade vi spelat på “lika” villkor. Ändå dominerar vi matchen

*****

Men från pressläktaren såg det ut som att Göteborg skulle haft en straff. Hysén får skylla sig själv eftersom han förstärker värre och sämre än Figueiredo.

*****

Nämnde jag att vi har Pär Hansson och att det inte är tur.

*****

Såg arvtagaren på träningarna i fredags och lördags. Är inte orolig för framtiden. Om inte framtiden kommer närmsta året.

*****

Stefan Johannesson var riktigt bra idag. Inte alls lika petig som han är i sina värsta stunder.

*****

Först var folk oroliga för att Marcus Nilsson försvann. “Vem skulle ta hand om Daniel Larsson”… Det gjorde Holgersson som blev avstängd till denna match.. “Vem ska nu ta hand om Hysén”… Det gjorde Baffo och detta mycket, mycket bra.

13000. För lite.

*****

Selakovic gnäller mycket. Värst i allsvenskan. Men han är väl rätt ung än?

*****

Göteborg hade vassa chanser. Vi har Pär Hansson.

*****

Ken Olofsson  (fd reporter på SvT) har sett matcher på Olympia sedan 1955 och aldrig sett en snyggare mål och nummer än Mays. Jag minns själv 1998 mot Västra Frölunda och Kenneth Storviks nummer i 6-2-segern. Klart i klass med detta, vilket mest talar för hur fantastiskt mål Storvik gjorde.

*****

Rasmus framspelning till 1-0 är rätt skaplig den också.

*****

Precis har Elfsborg gjort allsvenskans guldstrid till en kamp mellan två lag. DE hade tur när de mötte Djurgården. Men är starka sista kvarten. Ska man slå Elfsborg ska man säkra segern innan sista kvarten.

Eller ha Pär Hansson.

8 kommentarer

1. Han kom från Vejby slätt och nu är han nr ett, Pär Hansson ohhh Pär Hansson ohhh!

2. HIF spelade gediget och riktigt bra. Återigen bugar vi inför Hansson, May och Jönssons prestationer! Däremot hade vi en del svårigheter att vaska fram riktigt farliga chanser trots spelövertaget. Jag hoppas det var en tillfällighet. Hade oturen grinat oss i ansiktet hade IFK vunnit det här. Baffo gjorde det bra och behöver nu mer speltid för att få stabilitet. Jag är lite frågande till den typen av byte som Conny gjorde; Stärka defensiven med Patronen. Jag är rädd för att det skapar mer förvirring i de bakre leden kring positioner och hade nog föredragit att behålla ursprungsuppställningen men möjligen be Gashi hålla sig mer försiktig offensivt?

3. Bra reflektion Leif.

Märker att du är lika trött på tursnacket som jag.
    Herregud, om man har en bra målvakt är det tur.
    Har man en anfallare som avgör många matcher (Hysén) är det inte tur.

4. Precis som bra lag förtjänar tur så förtjänar en bra målvakt lite tur också ngn gång men även om Pär själv sa han hade flyt på Hyséns första skott tycker jag han har koll på det – skulle möjligen vara att han släpper retur så det blir en hörna men inget farligare än så är det ju lungt – men vete i tusan om trots räddningen på både nick & Hyséns friläge i andra halvlek tycker jag Pär var en änu större poängräddare uppe i Göteborg då han där nästan ENBART gjorde s.k. idioträddningar men ytterst gla för vi har “Vejbys bäste byfåne” i vårt underbara röd-blåa lag -:)