Rapport från Cypern “-Jag drog tyvärr nitlotten vid rumsindelningen”

191102 Helsingborgs Jakob Voelkerling Persson och Filip Sjöberg inför fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Helsingborg och Elfsborg den 2 november 2019 i Helsingborg . Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / Cop 178 /

På förra årets läger, på Mallorca, engagerade vi Pär Hansson som “murvel”. I år är det Cypern som gäller för HIF och även denna gången har vi hittat en spelare på insidan. Här kommer första inlägget från Jakob Voelkerling Persson och hans “Rapport från Cypern”

En 4 timmar lång flygresa, till Athen, och sen vidare till Larnaca (1,5 timme till) innebar att vi inte var på vårt hotell förrän vid 01.30 i måndags natt. Vid rumsindelningen drog jag tyvärr nitlotten och hamnade tillsammans med Filip Sjöberg :-). I övrigt såg uppdelningen ut enligt följande:

Anders Lindegaard – Anders Randrup
Max Svensson – Assad Al Hamlawi
Rasmus Jönsson – Adam Eriksson
Armin Gigovic – Nermin Karic
Mohammed Abubakari – Egzon Bejtulai
Ravy Tsouka – Noel Mbo
Erik Figueroa – Joseph Ceesay
Brandur Hendriksson – Daniel Hafsteinsson
Kalle Joelsson – Alex Timossi Andersson
Andreas Landgren – Alexander Nilsson

Då vi var ojämnt antal spelare så “tvingades” någon att bo ensam. Märkligt nog föll den lotten på Granen 🙂

JVP var en av medlemmarna i det vinnande laget under tisdagens matchspel Foto: HIF.se

Vi vaknade till solsken och en god frukost. Under förmiddagen begav vi oss ut på promenad och genomförde även en del aktiviteter. Efter lunch var de så dags för lägrets första träning som bla innehöll matchspel. Givetvis vann Lag Gul där ni kan se resten av medlemmarna ovan. Kvällen avslutades med teori och Champions League. Idag blev det tuffare då det var dags för dubbla pass på La Bella Arena där vi kommer att hålla till under alla fotbollsträningar. På förmiddagen körde vi mycket distans och hög hastighet. Efter lunchen blev det intensivt spel på små ytor.

Förmodligen så blir det mer CL ikväll och ett extra öga på Tottenham

PS Även onsdagen hade sina “vinnare” 🙂 DS

Vi hörs! Mvh Jakob