Rachid tillbaka: -Finally fit again to fight for the gold

Det var i första mötet mot Israeliska Bnei Yehuda Tel-Aviv FC, den 26e juli som olyckan var framme. Matchen var inte mer än drygt tio minuter gammal när Rachid Bouaouzan fick utgå pga skada och ersättas av Erik Wahlstedt. Nu efter över en månads frånvaro är han äntligen tillbaka – rejält spelsugen.

– Finally fit again to fight for the gold.

Hur har återhämtningsperioden varit?

– Det har varit jobbigt. Det är första gången i karriären som jag varit borta så länge.

Finns det någon möjlighet att du hinner bli spelklar redan till nästa match?

– Nä, det behövs säkerligen någon match med B-laget innan jag på allvar kan konkurrera om en plats, men förhoppningsvis är jag med i beräkningarna efter Häckenmatchen.

Där har ju skett en del förändringar i truppen under de senaste veckorna. Vad har du fått för intryck av nytillskotten?

– Skall jag vara ärlig, så har jag inte sett dem spela ännu, men de verkar samtliga vara bra killar. Och jag är övertygad om att de har de kvalitér som behövs för att täcka upp luckan från de spelare som har lämnat.

Hur ser du på kvaliteten i truppen nu och i jämförelse med före sommaren?

– Självklart svagare, då vi har tappat fyra klasspelare. Men jag känner ändå att vi i slutändan kommer att vara tillräckligt starka för att nå hela vägen fram.

Vad har du för förhoppningar på säsongsavslutningen?

– Jag hoppas att vi gör som ifjol, med skillnad att vi tar hem guldet. Då kommer denna säsong att etsa sig kvar i minnet förevigt.

Avslutningsvis skickar Rachid en hälsning till alla HIF-fans: It´s time for some action!!”

1 kommentar

1. Låter super-duper!! Rachid är efterlängtad med sina dribblingskonster & att han byrter mönster på plan så jäkta inte på för starkt utan veckan efter Häcken låter superbt!