Proffskollen Vecka 42

© Bildbyrån - 28648

Castan, Helstrup, Bedoya – varje vecka ger AOH dig de senaste uppdateringarna om hur det går för våra fd HIFare ute i den stora fotbollsvärlden.

BRASILIEN

Leandro Castan (Vasco Da Gama) Leandro Castan spelade 90 minuter i veckan när Vasco Da Gama förlorade med 2-1 hemma mot Flamengo i den brasilianska ligan. Det var lagets tredje raka förlust, och innebär att man ligger kvar på tionde plats med 18 poäng på 14 matcher.

FINLAND

Hannu Patronen (IFK Helsingfors) IFK Helsingfors har spelat en match i veckan. FC Ilves stod för motståndet när HIFK förlorade med 2-1 på hemmaplan, vilket gör att man tappar till sjunde plats i tabellen. Patronen spelade 90 minuter i veckans match.

NEDERLÄNDERNA

Frederik Helstrup (Almere City) Helstrup spelade samtliga minuter av Almere Citys två senaste ligamatcher. Man inledde med en 2-1-seger hemma mot Roda JC, och fortsatte sedan med en 1-1-match borta mot FC Den Bosch, i vilken Helstrup oturligt nog gjorde självmål. Almere ligger tvåa i den holländska andradivisionen med 17 poäng på sju matcher.

NORGE

Arnor Smarason (Lilleström) Arnor Smarason var återigen utanför truppen i Lilleströms senaste match i den norska andradivisionen. Man mötte Öygarden FK på hemmaplan, i en match som slutade med en bekväm 3-0-seger för Lilleström. Segern innebär att laget klättrar till tredje plats i serien, med möjligheten att ta sig upp till andra plats vid seger i nästa match.

USA

Alejandro Bedoya (Philadelphia Union) Philadelphia Unions första match i veckan var hemma mot Montreal Impact, i vilken Bedoya spelade hela matchen när hans lag vann med 2-1. Några dagar senare var det match igen då DC United väntade på bortaplan. Alejandro Bedoya spelade 90 minuter även i denna match som kom att sluta 2-2.

David Accam (Nashville) David Accam missade Nashvilles båda MLS-matcher i veckan. Den första slutade med en 2-1-förlust borta mot Sporting Kansas City, och den andra slutade med en 3-1-seger borta mot Houston Dynamo.

Ema Boateng (Columbus Crew) Columbus Crew har bara spelat en match i veckan. FC Cincinnati väntade på bortaplan i en match som slutade 2-1 till Cincinnati. Boateng startade matchen men blev sedan utbytt efter första halvlek. Förlusten i veckan var lagets andra i rad.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!