Proffskollen Vecka 23

© Bildbyrån - 28648

Uronen, Ohlander, Atakora, Simovic – varje vecka ger AOH dig de senaste uppdateringarna om hur det går för våra fd HIFare ute i den stora fotbollsvärlden

DANMARK

Lucas Ohlander (Naestved BK) Dansk fotboll är igång igen. Ohlander var dock utanför truppen när Naestved spelade 1-1 borta mot Vejle BK i lagets första match sedan uppehållet vilket innebär att Ohlanders lag ligger kvar på näst sista plats.

Jörgen Skjelvik (Odense BK) Skjelviks Odense mötte AGF Aarhus i omstarten av den danska ligan. Matchen slutade 1-0 till Aarhus och Skjelvik missade matchen pga skada.

ISLAND

Olafur Skulason (Fylkir Reykjavik) Fylkir spelade den 28 maj en träningsmatch mot Þór Akureyri, en match som slutade 2-2.

ISRAEL

David Boysen (Hapoel Nazareth) Den israeliska ligan startade om i veckan och Hapoel Nazareth började med att möta Hapoel Um El Fahem på hemmaplan. Matchen slutade 1-1 och redan ikväll har laget sin nästa match då man möter Hapoel Katamon Jerusalem på bortaplan.

POLEN

Frederik Helstrup (Arka Gdynia) Helstrup startade i Arka Gdynias första match sedan omstarten. Den danske mittbacken blev varnad i matchen som slutade med en 4-3-förlust borta mot Lechia Gdansk.

TYSKLAND

Alfred Finnbogason (Augsburg) Finnbogason är skadad och missade Augsburgs senaste match då man förlorade med 2-0 borta formstarka Hertha Berlin. Laget ligger just nu på trettonde plats med fyra poäng ner till nedflyttningsstrecket.

Victor Palsson (Darmstadt) Palsson startade som vanligt för Darmstadt när laget spelade 1-1 hemma mot Greuther Fürth. Resultatet var en besvikelse för formstarka Darmstadt som ligger sex poäng bakom Hamburg i den positiva kvalplatsen med fem matcher kvar.

Andri Runar Bjarnason (Kaiserslautern) Bjarnason var utanför truppen i båda matcherna som hans lag spelade i veckan. I den första mötte Kaiserslautern bottenrivalen Magdeburg på bortaplan i den tyska tredjedivisionens omstart efter Coronavirusuppehållet. Matchen slutade 1-0 till Kaiserslautern som några dagar senare hade match igen. Den 3 juni tog man nämligen emot 1860 München på hemmaplan. Den matchen slutade 1-1.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!