Pálsson imponerade i säsongsdebuten

Är Victor på väg bort? Foto: Samone Klinteberg

Victor Pálsson imponerade i säsongsdebuten för sitt Darmstadt och kom med i tidningen Kickers “Veckans Lag”

Det är det tyska fotbollsmagasinet Kickers som efter varje omgång utser de 11 främsta spelarna. I premiären spelade Darmstadt 1-1 mot favorittippade Hamburger SV. Pálsson, som spelade hela matchen för Darmstadt, imponerade stort från sin defensiva mittfältsposition.

Efter en mållös första halvlek gjorde Tim Skarke mål för gästerna från Darmstadt. I den sjunde tilläggsminuten lyckades dock hemmalaget kvittera på en straffspark från Aaron Hunt. 28-årige Pálsson, som lämnade HIF 2015, anslöt till Darmstadt, från schweiziska FC Zurich, och har hittills noterats för 16 matcher i sin nuvarande klubb

Victor, och en hel drös andra fd HIFare, följer ni varje vecka i AOHs Proffskollen

Foto: Samone Klinteberg

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!