Översättning på den isländske intervjun med Alfred

Det var många som undrade om intervjun med Alfred idag, vi på AlltomHIF kan tack vare vår nye medhjälpare Bjarki Tordarsson leverera en översättning till er.

Hej Alfred. Skönt att vara hemma för en liten semester med landslaget?

Jo, det är ju inte direkt någon semester, men det är kul att komma tillbaks och träffa grabbarna.

Du har snart förhandlat om din framtid i Sverige, hur ser det ut på den fronten?

Det är inte 100% färdigt. Klubbarna håller på att gå igenom detaljerna. Tills dess ska jag komma överens med dom (HIF) och skriva på kontrakt.

Krävs det något stort för att det inte ska bli någon övergång?

Ja, men man vet aldrig vad Belgarna hittar på. Men som det ser ut nu så ska det vara klart. Men man vet aldrig vad som händer innom fotbollen

Du har ju haft en drömperiod hos dom, ditt självförtroende måste vara på topp eller hur?

Jodå. Speciellt efter 3 Juni då vi fick en ny tränare så fick jag mer självförtroende då han sa att jag skulle bli hans förstaval, sen dess har jag klättrat i skytteligan och även tagit del av Champions Leauge. Framtiden ser väldigt spännande ut.

Vad har han (Åge) gjort annorlunda sen han kom?

Han har kommit med positiva vibbar, mer personlig kontakt mot spelarna och vill spela med ett aggressivare anfall. Vi har ju gjort fler mål och haft fler skott på mål, vilket är positivt för min del

Att spela mot Celtic i CL, hur ser du på det?

Av de lag som fanns i potten så va detta den bästa dragningen….. (och det hela mynnar ut i ett skratt då ordet “dráttur” som betyder “dragning” även är en synonym till samlag)

(Intervjun finns på http://www.433.is/433-tv/alfred-um-helsingborg-og-faereyjar/)

2 kommentarer

1. Så det är därför Finnbogason aldrig filmar – han gillar uppenbarligen inte att drattur på ändan…

2. “Det är inte 100% färdigt. Klubbarna håller på att gå igenom detaljerna. Tills dess ska jag komma överens med dom (HIF) och skriva på kontrakt.”

ska såklart vara: “Det är inte 100% färdigt. Klubbarna håller på att gå igenom detaljerna. Men jag har kommit överens med dom (HIF) om ett treårskontrakt. Så jag vet var jag står.”