Oke Akpoveta till Saudiarabien

170401 Helsingborgs Oke Akpoveta jublar efter 1-0 målet genom Jesper Lange under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Trelleborg den 1 april 2017 i Helsingborg. Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / 91751

29-åriga anfallaren Oke Akpoveta, som spelade i HIF under 2017-säsongen, har gjort klart med en ny klubb efter ett antal kortvariga sejourer på senare år.

Akpoveta kom till HIF från Dalkurd inför 2017, i vad som var Skånes Stolthets första säsong i Superettan efter att ha blivit nedflyttade från Allsvenskan i 2016. Oke gjorde totalt åtta mål och två assist på 26 matcher under sin tid i nordvästra Skåne, innan han inför 2018 flyttade tillbaka norrut för att spela för AFC Eskilstuna.

Det blev dock bara ett år i Eskilstuna för Akpoveta, som inför 2019 flyttade utomlands för att ansluta till azerbajdzjanska FK Sabail. Även tiden i den östeuropeiska klubben blev dock kortvarig för den nigerianska anfallaren som efter ett halvår flyttade tillbaka till Sverige där nygamla klubben IK Frej blev destinationen. Även där blev det dock bara sex månader innan han flyttade igen, denna gången till Norrby IF.

Efter en säsong i Norrby, med sex mål på 22 matcher, bär det nu av igen för Oke. AOH kan avslöja att saudiarabiska Al-Qadisiyah blir anfallarens nya klubbadress. Laget ligger på nionde plats i den saudiarabiska högstaligan med 18 poäng på 13 matcher så här långt.

Vi önskar Oke Akpoveta ett stort lycka till i sin nya klubb!

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!