Nu stöttar vi HIF – in och registrera dig på Hemmaklubben

Nytt år – nya möjligheter! Unibet har åter dragit igång projektet Hemmaklubben vilket innebär att det åter är dags att gå in och stötta HIF

Totalt är 30 miljoner kronor avsatt för Hemmaklubben. Tio miljoner kronor är avsatta till Svensk Elitfotboll att dela ut till klubbarna i Allsvenskan och Superettan utifrån en fördelningsnyckel kopplat sportsliga resultat. 20 miljoner kronor delas ut av Unibet efter att supportrarna varit med och påverkat summan som varje klubb får ta emot.

Förra säsongen hamnade HIF på åttonde plats vilket innebar att klubben kunde inkassera hela 800 000 kronor som kommer att användas till projekt relaterade till talangutveckling. Det enda Superettanlag som kom för HIF, under förra säsongen, var Gais så nu är det viktigt att vi spänner bröstet och visar vem som är den självklara “storklubben” i serien. Dessutom ligger BoIS före HIF i dagsläget och så kan vi ju inte ha det…

– Vi är otroligt glada, och stolta, för all typ av supporterengagemang. Pengarna från Unibets Hemmaklubben är viktiga för föreningen och ju högre upp vi kommer i tabellen desto bättre blir förutsättningarna för det kommande året – Joel Sandborg, klubbdirektör, till AOH

Registrerade användare på Unibets hemsida kan välja ett favoritlag som hemmaklubb och är då med och gör skillnad och bidrar till att klubben får mer resurser för att forsätta utveckla verksamheten. Summan kommer att fördelas utifrån andelen av de totala antalet röster som respektive klubb får.

Det lag som flest har valt som hemmaklubb får två miljoner kronor. Varje position i tabellen har ett givet belopp i fallande skala men varje klubb kommer som minst att få 200 000 kronor.

Vill du registrera dig, och stötta HIF, så gör du det via denna länken

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!