Krafth med stabil insats mot storlag

201117 Emil Krafth of Sweden during the Nations League football match between France and Sweden on November 17, 2020 in Paris. Photo: Joel Marklund / BILDBYRÅN / kod JM / JM0053

Emil Krafth, som spelade i Skånes Stolthet mellan 2012 och 2015, startade för sitt Newcastle United när man mötte storlaget Arsenal på bortaplan i Premier League.

Helsingborgs IF sålde Emil Krafth i 2015 till italienska Bologna, men har sedan sommaren 2019 huserat i nordöstra England sedan den klassiska klubben Newcastle United köpte loss ytterbacken från franska Amiens.

Det har varit blandat med speltid under de dryga 1,5 åren Krafth har spenderat i Newcastle, och när han väl spelat har han spelat en del som mittback såväl som ytterback. Totalt sett har det inte riktigt lossnat för smålänningen, men ikväll stod han trots allt för en ganska stabil insats när hans lag förlorade med 3-0 borta mot Arsenal. Ytterbacken låg bakom en stor del av de få chanser hans lag skapade, och gjorde dessutom ett antal vassa tacklingar vilka gör att han ändå kan känna sig hyfsat nöjd med sin insats.

Newcastle United ligger på 15:e plats i Premier League med 19 poäng på 18 matcher, med nästa match borta mot COVID-drabbade Aston Villa den 23 januari.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!