Invigningen av Nya Olympia närmar sig!

Efter en lång byggprocess står äntligen Nya Olympia redo för att tas i bruk av Helsingborgs Kommun och HIF! Den 1 April går invigningen av stapeln och nedan kan ni läsa om delar av programmet för den dagen.

Drygt 119 år efter att Olympia slog upp sina portar för första gången så är det dags för en återinvigning av, vad som kommer att bli, Sveriges Vackraste Arena!

Den gamla huvudentrén byggdes redan 1938 och revs för något år sedan Foto:HD.se
Bygget påbörjades i November 2014 och nu står det äntligen klart Foto: HD.se

Vad som sker inne på arenan är, än så länge, en väl bevarad hemlighet förutom att man räknar med att HIF tar tre poäng i premiären. Klart är dock att klubben styr invigningen inne på Olympia och Helsingborgs Stad stöttar upp med diverse aktiviteter runtomkring arenan.

Det är en fantastisk arena som framöver kommer möta besökarna

13.00     Happenings du inte vill missa

Hoppborgar, prova på-aktiviteter, musikscen, klättrande upplevelser och tävlingar med fina priser på området runt om och utanför Olympia.

Aktiviteterna stänger klockan 15.30 när matchen öppnar.

15.00     Grindarna öppnas
Grindarna på arenan öppnas. Läktarna fylls på enligt platsangivelsen på din biljett. På plan underhåller våra lokala speakers: Ola Selmén och Nic Schröder.

16.00     Avspark
Premiärmatch mellan Helsingborgs IF och Trelleborgs FF.

18.00     Zonen öppnar
Öppet hus fram till klockan 21.00 i Teknikhallen jämte Olympia. Träffa kommunens ungdomsledare och lär dig mer om mötesplatsen Zonen, som är öppen varje lördag kl. 19-24 för ungdomar 13-19 år.

Södra Stå – det “andra hemmet” för många HIF-supportrar Foto:Martin Klinteberg

Saknar du biljett till invigningen och HIFs möte med Trelleborg så kan du köpa den nedan