Inför U21: Peter Larsson är ett osäkert kort

Klockan 17.00 i eftermiddag spelar HIF U21 ännu en hemmamatch, denna gång är det Mjällby som står på andra sidan på Olympias gräs.

Peter Larsson
Peter startar eventuellt som mittback i eftermiddag.

Till eftermiddagens match har Erik Edman tagit ut Peter Larsson och Joseph Baffo mittbackspar. Dock är Peter krasslig och beslut tas strax innan match om han startar eller ej, enligt HIF.se. Skulle det visa sig att han inte klarar det är det istället Carl Johansson som tar den platsen.
Personligen hoppas jag att han kan spela då det i så fall innebär att Larsson och Baffo får ännu en match under bältet som mittbackspar. Det känns som att det är viktigt, inte minst för Baffo som haft ett par minst sagt tuffa matcher mot Kalmar och AIK i A-laget.

Matchen startar 17.00 och det är fri entré på Olympia.

Startelvan: 22. Andreas Linde – 32. Gustav Jarl, 26. Peter Larsson, 16. Joseph Baffo, 2. Fredrik Widlund – 33. David Svensson, 18. Rasmus Lindgren, 23. Daniel Nordmark, 31. Elias Andersson – 7. Robin Nilsson – 8. Anton Kinnander.

Avbytare: 5. Carl Johansson, 13. Alexander Achinioti Jönsson, 21. Ted Högsten, 27. Erik Kronholm.

Björn Velander BBL

3 kommentarer

1. Hade det inte varit mer relevant att spela ihop Baffo med sin nye mittbackspartner då Peter är avstängd mot IFK?
    Å andra sidan mer intressat att läsa mer om den nye islänningen just nu känns det som…

2. Du har ju helt rätt i att spela ihop Sadiku och Baffo kanske varit bättre på ett sätt, samtidigt så behöver både Baffo och Larsson matchen fast på olika sätt. Baffo för att höja sig och komma in i matchtempo och Larsson för att inte komma ur matchtemop.
    Islänningen verkar väldigt intressant efter vad jag läst om honom. Jag hoppas att vi snart kan få till en intervju.

3. Vi kan konstatera nu att Larson inte fanns i startelvan eller på bänken. Baffo parades ihop med den framtida storspelaren Calle Johansson. Loret satt, tillsammans med bl a Simovic, Stoffe och Atta, på läktaren.