Inför Mjällby AIF – HIF

Foto: Bjarki Tordarson

November går mot sitt slut men mörkret i tunneln känns mörkare än någonsin. Den allsvenska premiären känns sorgligt avlägsen, VM-kvalet gick åt skogen, och det man har att stilla abstinensen med är fotboll från en värld som känns så långt bort. Så främmande.

Foto: Bjarki Tordarson
Ema Boateng Följer med till Hällevik.
Foto: Bjarki Tordarson

Jag vill göra som min namne i skogen och sova tills snödropparna tittar upp. Ett sådant beteende skulle min arbetsgivare dock inte se så glatt på. (Någon som skulle kunna tänka sig ge mig ett jobb där det vore möjligt??)

Så man sitter och läser tidningar och hemsidor för att försöka få igång blodet igen, vilket är svårt efter den avslutningen som laget gjorde under hösten. Så det blir med en lite avmätt blick som man läser om spekulationer och rykten, sen stänger man av, begraver sig i jobb och en och annan fylla. Vad gör människor som inte har ett sportintresse hela dagarna?

Plötsligt så kommer det då en liten ljuspunkt i den där tunneln. Som en liten lampa i taket i form av en träningsmatch. I morgon åker Helsingborgs IF till Strandvallen för att möta Mjällby på deras nylagda plastmatta. Deras träningsplan alltså, viktigt att tillägga då plastfebern råder i landet.

Elias Andersson Foto: Samone Falkman
Elias Andersson spelar på mitten i morgon.
Foto: Samone Falkman

Erik Edman, som leder laget under lördagen, plockar med sig en hel del intressanta spelare till Hällevik. För med en trupp innehållande Elias Andersson, Abdul Khalili, Jordan Larsson, Juha Hakola och Ema Boateng m.fl. kan inte sägas vara något annat än intressant. Emil Krafth är den enda spelaren med en stadig plats i A-truppens startelva som följer med.

Matchen spelas i morgon lördag klockan 13.00 på Strandvallens konstgräsplan i Hällevik. Inträdet är gratis och vädret säger uppehåll, måttliga vindar och en temperatur strax över nollan. Som gjort för att en utflykt till Blekinge.

Truppen: 1 Måns Lagmark (mv), 2 Carl Johansson, 3 Fredrik Widlund, 8 Jordan Larsson, 9 Anton Kinnander, 11 Abdul Khalili, 13 Alexander Zaim, 15 Emil Krafth, 18 Måns Ekvall, 20 Ema Boateng, 22 Andreas Linde (mv), 23 Granti Sherifi, 27 Juha Hakola, 29 Jesper Björkman, 31 Elias Andersson, 32 Jon Birkfeldt, 33 David Svensson