HIFare i världen

Då var det dags att se hur det går för några av våra gamla HIFare i deras nuvarande lag. Nedan följer en kortare summering av insatserna under helgen.

Rasmus Jönsson var återigen utanför truppen när hans Odense förlorade mot Sönderjyske med 0-2.

Markus Holgersson fick se matchen från bänken när hans Lorca vann med 1-0 mot Gimnastic. Med fem matcher kvar så ligger Lorca 10 poäng under nedflyttningsstrecket!

Edwin Gyimahs Bidvest vann med 3-2 mot Amazulu. Edwin spelade hela matchen. Bidvest är regerande mästare men lär få nöja sig med en mittenplacering denna säsongen

Andreas Granqvists Krasnodar ska spela match ikväll mot SKA-Khabarovsk.

Suprise Ralanis och Matthew Rusikes Cape Town City FC vann med 1-0 mot Orlando Pirates. Ingen av de två var med i truppen

Abdul Khalili spelade hela matchen mot Sivasspor. Dock hjälpte det inte Genclerbirligi som förlorade med 0-1.

Loret Sadikus Kasimpasa förlorade med 1-4 mot Fenerbache. Loret spelade hela matchen som defensiv mittfältare.

Olafur Skulason var inte med i truppen när hans Karabükspor förlorade med 0-5 mot Göztepe. Karabükspor är redan nedflyttningsklara och vad det innebär för den förre HIFaren återstår att se.

Atiba Hutchinsons Besiktas förlorade med 0-2 mot Galatasaray. Atiba var skadad och deltog inte.

Lalawele Atakoras Adana Demirspor vann med 1-0 mot Altinordu. Med en omgång kvar har Demirspor inget att spela för utan är klar för spel i TFF 1.Lig även kommande säsong.

May Mahlangu och hans Dinamo Bukarest spelar ikväll.

Alexander Kacaniklic var inte med i truppen när Nantes förlorade, 0-2, mot Lyon. Att Kacaniklic inte har någon framtid i Nantes blir rätt tydligt med tanke på att han inte spelat en enda minut sedan 11 Februari

Ema Boateng blev inbytt i den 80:e minuten när hans LA Galaxy förlorade mot NY Red Bulls med 2-3.

Alejandro Bedoyas och David Accams Philadephia spelade båda från start i vinstmatchen mot DC United, 3-2. Bedoya spelade hela matchen med Accam blev utbytt i den 82:a minuten.

Emil Krafth fick från sin bänkplats se sitt Bologna förlora med 1-2 mot Milan. Senast Krafth fick 90 minuter var 18:e Februari och den uteblivna speltiden lär knappast gynna högerbacken i sommarens VM-slutspel

McDonald Mariga spelade hela matchen när hans Real Oviedo förlorade mot Numancia med 0-3.

Jere Uronen fick från bänken se sitt Genk spela 1-1 mot Club Brugge.

Alexander Gerndt började på bänken för sitt Lugano mot St Gallen. Han kom dock in i den 79:e minuten och assisterade till Luganos 2-0-mål. Matchen slutade 2-1.

Victor Palsson spelade hela matchen som mittback när hans Zürich spelade 3-3 mot Sion.

Alfred Finnbogason spelade från start för andra matchen i rad efter en längre tids skadefrånvaro. Han spelade 76 minuter i 2-2 matchen mot Hertha Berlin.

Arka Gdnya förlorade mot Piast Gliwice med 1-5. Fredrik Helstrup spelade hela matchen.

Tomer Chencinski var tillbaka på bänken när hans Shamrock Rovers spelade 0-0 mot Derry City.

Joseph Baffo är fortsatt skadad och lär inte vara delaktig när hans Braunschweig spelar mot Nürnberg ikväll.

Andreas Linde stod i mål när hans Molde förlorade mot Odds BK med 0-1.

Rafael Porcellis EC Sao José vann med 2-1 mot Mogo Mirim

Tarmo Neemolo fanns inte med i truppen när hans Paide Linnameeskond förlorade Flora Tallin med 0-2.