HIF – Gefle 1-1

Efter den svaga avslutningen mot Varberg var man givetvis nyfiken om HIF, på nytt, kunde mobilisera och plocka en ny hemmavinst inför 6135 åskådare på Olympia.

Efter att Gefle chockstartat matchen med ett ledningsmål efter 22 sekunder så jobbade sig HIF in i matchen. Hemmalaget jobbade på riktigt bra under första halvlek och kvitteringen lät inte vänta på sig. 1-1 i den 23 minuten på en hörna från Adam Eriksson (även om Johan Oremo var sist på bollen). Där var bud på fler mål för HIF där, framförallt, Jesper Lange åter såg grymt pigg ut.

Om första halvlek bjöd på hyfsat anfallsspel och en del målchanser så var andra halvlek raka motsatsen. Båda lagen såg trötta ut och den ena dåliga passningen efter den andra avlöste varandra.

Kanske borde dock HIF plockat hem segern då man var närmst ett segermål. Lange hade en stenhård nick på mål och inbytte Max Svensson ett inlägg i ribban. Tyvärr räckte det bara till delad pott och det enda positiva är att HIF fortfarande har förlustnollan intakt.

HIF – Gefle 1-1 (1-1)  Superettan

Målskyttar : 0-1 Hummet (22 sek) 1-1 Eriksson (23 min)

HIF: Pyzdrowski – Eriksson, Helstrup, Larsson, Anchinioti-Jönsson – Wede, Landgren, Gyimah, Christensen – Lange, Akpoveta

Byte: Svensson IN – Wede UT (69) Timossi Andersson IN – Christensen UT (84)