Hallå där Max Lundmark…

…klubbchef i Landskrona BoIS som kommer till Olympia ikväll

Vad tycker du om er säsong så här långt?

Vi har goda minnen från våren där vi bjöd på flera bra prestationer på planen och även hade fina publiksiffror på IP. Därefter har vi haft en sämre period men det är dags att vända den trenden på Olympia.

Hur tycker du Superettan står sig jämfört med division 1 sett ur din position? Tänker på det sportsliga men även på det administrativa och ekonomiska

Det är stor skillnad, speciellt för oss som verkar utanför det sportsliga. Attraktionskraften och intäktsmöjligheterna är klart större i Superettan. Samtidigt innebär de ökade kraven på organisationen också ökade kostnader. Både BoIS och HIF går ju en ekonomisk kamp utanför planen som vi kämpar med varje dag.

Ni blev tippade sist på upptaktsträffen men ni är på kvalplats neråt. Vad tror du om er fortsättning på säsongen?

Jag tror de flesta är eniga om att vårens spelmässiga prestationer visade att det här laget är tillräckligt bra för att etablera sig i Superettan. Det blir en lång höst men får vi bara bättre utdelning av vårt fina spel så spelar vi Superettan även 2019.

Är det någon spelare i BoIS som du tycker vi ska hålla ett extra öga på?

Alexander Tkacz är utvilad efter avstängning sist. Gör minst ett derbymål.

Hur tror du derbyt slutar?

Historien gör sig påmind. 2-3, Philip Andersson nickar in avgörandet på stopptid á la Thorvaldsson 2002.

Det talas om ännu en publikfest på Olympia men ännu finns det biljetter kvar. Du når dem via länken ovan

Givetvis har vi, i samarbete med NordicBet, plockat fram en fin AOH-special till kvällens match. Vi tror på HIF-ledning både i paus och när domaren blåser av. Klicka på bilden för att komma till spelet