Formstarkt HBK väntar i morgon

Foto: Bjarki Tordarson
David Accam firar ett av sina många mål under tiden i HIF Foto: Bjarki Tordarson

I morgon kommer Halmstads BK på besök till vårt vackra Olympia. En motståndare HIF har goda minnen av, speciellt på hemmaplan.

Foto: Bjarki Tordarson
Blir det en segerdans för Santos och Accam i morgon?
Foto: Bjarki Tordarson

Goda minnen i all ära, matchen ska ju spelas också och de senaste dagarna har varit turbulenta för HIF. Holgersson har lämnat för spel på Cypern, Accam som verkar vara på väg bort i detta fönster och sportchef Jansson som har satt press på klubben att prestera annars så lämnar han klubben.

HIF är obesegrade under de senaste åtta matcherna och Halmstad har visat god form under de senaste matcherna. Så det är två lag med positiv trend som ställer upp på gräset i morgon, och två lag som agar poäng för att distansera sig från bottenstriden.

“Vi förlorade vårens möte lite onödigt och är revanschsugna. Samtidigt möter vi ett av lagen som aldrig ger upp. De jobbar i 90 minuter så det gäller att vi är på tårna hela vägen.” säger Karl-Gunnar Björklund till HIF.se

Den assisterande tränaren passar på att varna för motståndet. “De har sitt grundspel och det har de blivit ännu bättre i också. Så det är ett lag som också är väldigt formstarka. De kanske är det allra formstarkaste laget i Allsvenskan just nu.”

Det har ju kommit rapporter om att HIF för dialog med andra klubbar om en försäljning av David Accam. Men han är med i matchtruppen, men fönstret stänger snart så detta kan mycket väl vara Accams sista show på Olympia. Vem vill missa den?

Matchtruppen:
2. Johansson, 5. Mårtensson, 7. Lindström, 8. Pálsson, 9. Simovic, 10. Santos, 11. Smárason, 15. Krafth, 16. Dahlberg, 18. J. Larsson, 19. Bojanic, 20. Boateng, 21. C. Andersson, 22. Linde, 25. Accam, 26. P. Larsson, 28. Uronen, 29. Björkman, 30. Hansson

Björn Velander BBL