EMkollen: Italien- Kroatien, Spanien- Irland

Idag kör vi kollen på båda matcherna i samma inlägg. Först ut är Italien mot Kroatien.

En match som kan gå precis hur som helst. Mitt tips är att det slutar 1- 1.

HIF-kopplingarna

Italien: Genoa. Det var där han senast gjorde succé. En sådan succé att han blev värvad till HIF och utlovade att han skulle bli skyttekung. Det enda minnet, förutom att han tämligen usel, var att han filmade sig till en straff mot MFF i en match som slutade 4-2 till MFF.

Kroatien: Här är det en mera aktuell koppling. I Kroatien ligger staden Split. Och split är det väl minst sagt i HIF i dagens läge?

Spanien- Irland

Kattens lek med råttan blir det här. 3-0 till spanjorerna blir det och Irland är ute ur turneringen.

HIF-kopplingarna:

Spanien: 1976 var jag på Kanarieöarna när HIF mötte allsvenska BoIS i cupen. Fick vänta två dagar på att de svenska tidningarna skulle komma ner så man kunde läsa slutresultatet. Tacka vet jag internet.

Irland: Man vore korkad om man inte gladdes åt Cork City. Har man slagit ut Europasuveränerna måste man bara hylla detta lag!!!