Emil Krafth fick 90 minuter

Foto: Bjarki Tordarson

Emil Krafth spelade hela matchen när Sverige slog Island. Helsingborgaren stod för en stabil insats genom hela matchen.

Foto: Bjarki Tordarson
Emil Krafth spelade 90 minuter mot Island.
Foto: Bjarki Tordarson

Island med Arnór Smárason i startelvan pressade på hårt i början av första halvlek, men Emil gjorde en stabil insats och var den som ordnade till Sveriges första hörna. Vilken var nära att resultera i matchens första mål när Erik Johansson drog till på volley men målvakten hann upp med händerna och stötte bollen över ribban. Efter ca 15 minuters spel tog Sverige tag i spelet allt mer och i halvtid ledde man rättvist med 1-0 efter att Quaison hittat rätt bakom den Isländske målvakten.

Andra halvlek började även den med en stark Islandspress. Smárason hade ett inlägg som var nära att nickas i mål, men fick se sitt Island tappa initiativet och även släppa in ännu ett mål när Sverige utökade till 2-0 efter en dryg timmes spel, då Guillermo Molins slog till på volley, vilket även blev slutresultat.

Björn Velander BBL

3 kommentarer

1. Hur såg Smarason annars ut i matchen? Fattade som att han låg på topp, lite likt Imads position, så vore skoj veta om det såg lovande ut – för Smarason lär lira på den positionen i vår i rödblått…

2. Han spelade på topp men det var inte mycket väsen han gjorde av sig tyvärr. Han hade något skott i första och ett farligt inlägg i andra innan han blev utbytt efter en timmes spel.