Carlius till Mjällby

Foto: Ludvig Thunman / BILDBYRÅN

Det låg ett A-kontrakt, från HIF, på bordet men Allsvenskan lockade mer. Talangen, Ludvig Carlius, lämnar HIF efter 15 år för spel med Mjällby AIF

Det blev fyra inhopp i allsvenskan i år för Ludvig Carlius. Nu berättar Mjällby på sin webbplats att HIF-mittfältaren är klar för dem. Något som det ryktats om ett tag. Ludvig Carlius har skrivit på ett kontrakt över säsongen 2023.

– Värvningen av Ludvig ingår i den strategi där Mjällby AIF skall vara en klubb som kan utveckla och förädla spelare. Ludvig är en väldigt spännande spelartyp. En offensiv mittfältare med ett härligt driv med bollen, fin spelförståelse och en bra teknik, säger Mjällbys sportchef Hasse Larsson till maif.se.

I Mjällby blir 19-åringen bla klubbkamrat med den förre HIFaren Mamudo Moro

Vi önskar Ludde lycka till i sin nya klubb

Just nu pågår en swishkampanj för att ge oss rätt förutsättningar för att kunna kliva in i 2021 med full kraft! Vill du vara med och bidra så swisha gärna valfri summa till 0703890866

Tack!