Bjarnason uttagen till Januariturnén

HIFs skyttekung, Andri Bjarnason, är en av tre anfallare som blivit uttagna till det Isländska landslagets turné till Qatar i Januari

Den 28-årige anfallaren landslagsdebuterade under förra året men då var det på Indonesien som man förlagt sin försäsong. 2019 är det dock Qatar som blir destinationen för Islands första utlandsresa. För Bjarnason blir det en möjlighet att fylla på sitt landslagskonto som hittills bla inneburit ett mål i debuten mot Indonesien. Islänningen blev även inkallad, som ersättare, i UEFA Nations League-mötet mot Belgien men fick där ingen speltid. Istället blev det dryga halvtimmen när laget, fyra dagar senare, spelade 2-2 mot Qatar i November.

Under landslagslägret kommer man att spela två matcher varav den ena, 11 Januari, mot Sverige. Den andra landskampen spelas den 15 Januari och där står Estland för motståndet.

Vi noterar även att den förre HIFaren, Arnor Smarason, även han fått en plats i Erik Hamrens 23-mannatrupp