Betyg Bajen- HIF

Kommer senare. Den som försökt ha en uppfattning om matcherna mellan MFF och HIF på Malmö Stadion från fjärde bänk eller kurvan för den delen, förstår säkerligen varför man inte kan ge betyg.

I första halvlek såg jag inte Wahlstedt, men en massa bollar kom därifrån den kanten. Tror jag. Av alla matcher jag besökt är behandlingen från OFFICIELLT Hammarbyhåll den sämsta alla kategorier. DDR-avbytarbåsen gav bättre vinkel än den position vi hamnade på. Att sedan behöva traska igenom en djävla ishall för att komma till arenan, sitta på bänkar som får gamla gistna Olympialäktaren (den före 1993)  att framstå som hypermodern, var uselt.Till detta folk som inte kunde visa var presskonferensen efteråt skulle vara och allt toppat av Bajenhybris när de i sina papper kallade vår sida för www.alltomheif.se. Dryga djävla 08:or.

En person såg jag dock mycket. Han verkade vara fikasugen för han plockade upp goudaosten ur fickan hela tiden. Sundins varning tog han från 70 meter. Och det tragiska är att han inte ens tar den från början. Samma sak är det när Skulason petar undan bollen eller när Stoffe vänder upp och faller över Bajenbacken. Okänsligt och så fruktansvärt vikande för publiken. Detta kostar oss nu tre avstängningar på söndag. Lägg därtill att Skulason är avstängd på torsdag men Lantz lär ju spela minst en av de matcherna.

Det lustiga nu är att vi gnällt om att vi har för få avslutare/anfallare… Sundin gör en godkänd insats idag, Makondele gör ett bra arbete och jag slogs, de stunder jag kunde se, av att vårt anfall idag var mer fantasirikt än med Larsson på plan!

1 kommentar

1. Just nu mår man bra ändå, SERIELEDNING!!! Synd bara att båda härförarna är skadade.. Kalmar som så många tippade i botten efter den bedrövliga insatsen ligger och nosar oss i hälarna… Hoppas bara det inte kommer några fler skador i Sarajevo, det hade varit en mardröm…

Men va fan, orka tänka så nu

MOT SM-GULD VI GÅ!!!