AOH-tipset “Toppmatch i Premier League och vi tror att City visar var skåpet ska stå”

Veckans kupong innebär att vi återgår till det mer “normala” utbudet då League One lämnat tipslappen. Istället är det PL och Championship som är i fokus. Från AOHs sida så erbjuder vi, i samarbete med Slottet Spel, ett andelsspel som, denna vecka, baseras på hela sex helgarderingar och tre halvgarderingar. Vi fortsätter med 20 andelar med tanke på efterfrågan och hoppas på bättre lycka än de 10 rätt vi nådde förra veckan

Det känns som att det borde vara dags nu. Förra veckan hade vi 10 rätt och inkasserade 22 kronor per andel. Inte riktigt vad vi hoppats på efter 12 rätt veckan innan. Vi kunde ju konstatera att det knapp hann bli spännande då Fulham gick rejält på pumpen i hemmamötet med Barnsley. En match som säkerligen ställd till det rejält för många. Med andra ord så är vi rejält revanschlystna inför helgen och målsättningen att sätta samtliga matcher!

Denna vecka är League One borta från spelet och istället blir det full fokus på Premier League och Championship. Vi fortsätter med ett system baserat på 6 hela och 3 halvgarderingar som vi delar i 20 andelar à 321:- / andel

I veckans rad (obs preliminär fram till spelstopp) har vi valt att fokusera på tre matcher:

Leicester-Manchester City 2
Toppmatch i Premier League och vi tror att City visar var skåpet ska stå. Känns som ett mer gediget lagbygge, men det är klart att det finns en viss oro för Leicester kontringar med Vardy i spetsen samt att City spelar mot Real på onsdag. Men till endast 41% av strecken på City är 2:an väldigt spelvärd och tar vi ställning och spikar.
Sheffield U-Brighton 1X
Sheffield U måste väl ses som den största positiva överraskningen i hela PL, nu har de tom vittring på Champions League plats! Laget gör allt som oftast väldigt stabila insatser och det har visat sig i tabellen. Endast 7 förlorade av 26 spelade matcher hittills i ligan vilket är mycket bra. Lag som Chelsea, Tottenham och United har fler förluster på sitt konto än så. Vi gillar Sheffield U men tar med krysset eftersom de ibland kan ha svårt att avgöra matcherna.
Stoke-Cardiff 1X2
Stoke har vi med framgång ryggat tidigare i AOH-tipset. Men mot ett tight Cardiff och förra veckans debacle där en 2-0 ledning mot QPR förvandlades till 2-4 drar vi öronen åt oss och helgarderar matchen.

Med andra ord så ser den preliminära raden ut så här:

Varje andel kostar 321:- och för att komma till spelet så går du in via denna länken och där hittar du AOH-tipset med Slottet Spel. Spelet släpps varje fredag mellan klockan 7 och 8 och för att delta krävs att du är registrerad som kund hos Svenska Spel

Slottet Spel bevakar samtliga matcher fram till spelstopp och baserat på den ev information som framkommer så kan något eller några tecken ändras. Dock utgår vi initialt från ursprungsraden med 6 hela och 3 halvgarderingar