AOH tippar Allsvenskan Plats 4

AlltOmHIF tippar allsvenskan

PLATS 4  Helsingborgs IF

Fg års placering: 9

Nyförvärv: Astrit Ajdarevic (Standard Liége lån till sommaren), Mohamed Ramadan (IFK Malmö), Anton Wede (Falkenberg), Frederik Helstrup (Horsens lån till sommaren) Lalawele Akatkora (AIK) Matt Pyzdrowski (Ängelholm ) Förluster: Alvaro Santos, A, (slutar), Christoffer Andersson, YB, (Halmstad)
Måns Ekvall, MF, (Landskrona), David Accam, A, (Chicago Fire), David Svensson, MF, (Motala), Andreas Linde, MV, (Molde), Arnor Smarason, MF, (Torpedo Moskva, lån)

Arnor hittar vi numera I Ryssland Foto:Samone Klinteberg
Arnor hittar vi numera I Ryssland
Foto:Samone Klinteberg

AOH kommenterar:

Klubben slutade nia förra året men verkar ha fått ett lyft med Henrik Larsson som manager. Har värvat Astrit Ajdarevic, Anton Wede och Lalawele Atakora. Nu får dessutom Darijan Bojanic och Johan Mårtensson en hel försäsong med laget. Får vi bara in en rutinerad mittback så kan det bli ett glädjens år i Världens Vackraste Förening

Per-Olof Persson (Styrelsemedlem I Kärnan 2013-14)

Hur har det gått för ditt lag under försäsongen?

– HIF har blandat och gett under försäsongen. Det började väldigt bra och det såg ut som att Henke hade lyckats få ihop ett bra lag och där stämningen i truppen verkade vara på topp. I de tre senaste matcherna mot Syrianska, Halmstad och IFK Göteborg har vi verkligen inte imponerat och man ser att vi har väldigt mycket kvar att jobba med. Ett minus under hela försäsongen är att vi haft mycket skador på viktiga spelare.

Vem har imponerat mest och vem kan överraska?

– Jag tycker nyförvärven Wede och Atakora har imponerat mest. Båda jobbar bra både upp och ner. De är inblandade i mycket av det som vi skapat framåt.

Atakora har imponerat under försäsongen

Vad tror du om HIFs chanser?

– Det är väldigt svårt att säga vad våra chanser är i år. Hade du frågat mig innan matchen mot Syrianska hade jag nog sagt topp 5. Men nu är jag lite mer skeptisk till att det skulle vara en realistisk placering. Jag tror att vi slutar på 7:e plats. Men jag hoppas att jag har fel och att Henke lyckas få ihop lagdelarna samt att vi kanske får in en eller två mittbackar innan fönstret stänger. Kanske även en anfallare.

Hur ser du på att AOH har tippat HIF på plats 4?

– Jag tror att det är en optimistik placering men jag hoppas att AOH får rätt.

Vi tackar Per-Olof Persson och önskar honom och Helsingborg lycka till I årets Allsvenska.

Imorgon presenterar vi Plats 3 och undrar om laget har vad som krävs för att nå en Europaplats?

Martin Klinteberg BBL