AOH tippar Allsvenskan – Omg. 27

Sista omgången innan ett litet uppehåll i Allsvenskan. Ska HIFs trend hålla i sig? Ska Malmös tur fortgå? Allt Om HIF har svaren, Bjarki Tordarson och Martin Klinteberg berättar hur det går.

AOH Tippar (2)

Mer speltips: Vi samarbetar med Spelbloggare.se. Där hittar ni mängder av speltips och rekar varje dag.

1) Helsingborgs IF – Kalmar FF

Bjarki: Kommer matchen att präglas av att man ska ta en trepoängare eller att man ska ge Alvaro en avtackning värdig en sann Gud? Oavsett så kommer HIF att segra.

Slutresultat: 3-1

Martin: Kalmar har 5 raka utan vinst och HIF tillhör ett av de formstarkaste lagen i höst. Magisk stämning på Olympia när Alvaro kröner kvällen med matchens och sitt sista mål i den röda tröjan

Slutresultat: 2-0

2) Mjällby AIF – IF Brommapojkarna

Bjarki: Ett trött och omotiverat BP ska gästa ett Mjällby som är på G. Enkel hemmaseger.

Slutresultat: 3-0

Martin: Det blir en knapp hemmaseger och Mjällby kliver ur den omedelbara bottenstriden. BP har redan siktet inställd på Superettan och motivationen är som bortblåst

Slutresultat: 1-0

3) Djurgårdens IF – Gefle IF

Bjarki: Djurgården kommer att putta Gefle ett steg närmre Superettan. Djurgården bör i alla fall vinna. Bara för det går jag emot mig själv och säger att de kryssar.

Slutresultat: 2-2

Martin: DIF tar chansen att nå en europaplats. Gefle har en enda bortaseger i år och den andra lär inte komma på Tele 2. Kvalplatsen är som gjuten för Gävles bidrag till Allsvenskan

Slutresultat: 3-1

4) Halmstads BK – Åtvidabergs FF

Bjarki: Halmstad ångar på och vinner hemma mot Åtvidaberg. Ingen storseger eller enkel seger men en seger trots det.

Slutresultat: 3-2

Martin: Två lag som inte har något att spela för. Fast i ingenmansland och nöjda med att åter klarat sina kontrakt så blir det en avslagen historia på Örjansvall

Slutresultat: 1-1

5) Örebro SK – IF Elfsborg

Bjarki: Örebro har kvalitéer att kunna rubba IFE. Det säger jag inte bara för att en av mina favorit HIFare har lämnat för just Örebro, inte alls. Men jag tror inte att IFE är så sugna på att tappa poäng. Jag tror därför på ett kryss i denna.

Slutresultat: 2-2

Martin: Örebro starka hemma och Elfsborg har hostat upp sig rejält på slutet. Boråsarna når en pinne och klamrar sig fast på en av Europaplatserna

Slutresultat: 1-1

6) IFK Norrköping – IFK Göteborg

Bjarki: Göteborg har väl knappast imponerat denna säsongen, jag kanske kastar bäver i ett trähus men jag tror inte på att GBG har någon filosofi att spela efter. Vibe är väl den som gjort att GBG ändå plockat de poäng som de plockat de senaste matcherna.

Slutresultat: 3-3

Martin: Peking spelar i Superettan nästa säsong. Göteborg och Vibe är i toppform och ger ännu ett styrkebesked i Norrköping

Slutresultat: 0-3

7) BK Häcken – Falkenbergs FF

Bjarki: Häcken borde inte förlora denna. FFF har imponerat denna säsongen men ingen är väl jätteförvånad över att de ligger där de ligger.

Slutresultat: 4-1

Martin: Häcken ger inte upp i toppstriden och Falkenberg får fortsätta slåss för ännu en säsong i Allsvenskan. Troligen står kvalplatsstriden mellan FFF och Gefle

Slutresultat: 2-1

8) AIK – Malmö FF

Bjarki: Malmö har ena handen på Lennarts buckla. AIK har en chans att komma närmre bucklan samtidigt som man kan knäppa CL-höga Malmö på näsan.

Slutresultat: 2-3

Martin: Efter veckans seger mot ett mediokert grekiskt lag så hyllar svensk press MFF som världsmästare! Fokus hamnar på CL och skåningarna får vänta några dagar till innan andra raka guldet är klart!

Slutresultat: 2-0

Bjarki Tordarson BBL