Ännu en seger för formstarka HIF Akademi

HIF Akademi tog igår ännu en seger och fortsatte sin starka form som de visat upp på sistone. Denna gången var det tabellfyran Höganäs som fick se sig slagna av ett HIF Akademi som börjar ta sig ifrån bottenstriden på allvar.

Det var i första halvleken som HIF Akademi avgjorde derbyt mot Höganäs. 1-0 kom genom Lowe Ohlander och 2-0 gjorde Yonathan Getachew precis före pausvilan. 2-0 skulle även bli slutresultatet i matchen. Segern innebar att HIF Akademi fortsatte sin fina form och nu har laget tagit 10 poäng på de senaste fyra matcherna .

Foto: Samone Falkman
Yonathan Getachew satte det vikitga 2-0 målet. Foto: Samone Falkman

“Vi vet hur Höganäs vill spela och ligger lågt i försvaret. När de kommer upp i banan har vi tålamod och vågar gå framåt. Tidigare har vi varit obestämda när omställningslägena dykt upp” säger Yonathan Getachew till hd.se.

HIF Akademi har nu 3 poäng ner till nedflyttningssträcket och en seger i nästa match kan betyda att laget lämna bottenstriden på riktigt. Nästa match är borta mot tabellfemman Vinberg den 29:e augusti kl 14.00.

Albin.evertsson.BBL