Mikkelsen ansluter på korttidskontrakt

Foto: Anna Berg/HIF

Han har tränat med HIF den senaste veckan och Henrik Larsson har uppenbarligen gillat vad han sett. Nu står det klart att Tobias Mikkelsen ansluter till klubben på ett kontrakt säsongen ut

Den 32-årige yttermittfältaren kommer senast från Australien där han spelat med Brisbane Roar men har haft ambitionen att vända hemåt till Skandinavien. Bröndby, Nordsjälland, Lyngby och Rosenborg är några av de tidigare klubbar som Mikkelsen har på sitt CV.

Mittfältaren har gjort 8 A-landskamper för Danmark och noterats för över 300 matcher i danska, och norska, högstaligan. Nu är det alltså HIF och spel i Allsvenskan som gäller.

Kontraktet sträcker sig säsongen ut och processen för att få Mikkelsen spelklar, kanske redan till mötet mot Hammarby, är nu påbörjad.

Välkommen till Skånes Stolthet, Tobias

Foto: Anna Berg/HIF

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!