Gigovic tecknar A-kontrakt

190620 Helsingborgs Armin Gigovic och IFK Göteborgs August Erlingmark under träningsmatchen i fotboll mellan Helsingborg och IFK Göteborg den 20 juni 2019 i Hässleholm. Foto: Christian Örnberg / BILDBYRÅN / Cop 166

17-årige Armin Gigović, som stått för två allsvenska framträdanden i år, har tecknat ett HIF-kontrakt som gäller till och november 2021.

Armin kom till HIF från Landskrona BoIS som 15-åring säsongen 2017. I maj månad detta år ingick han för första gången i matchtruppen med A-laget då det vankades Skånederby på Olympia. Debuten gjordes i en träningsmatch mot IFK Göteborg den 20 juni och karriärens första allsvenska framträdande kom i hemmamatchen mot Sirius den 15 juli. Så sent som igår gjorde mittfältaren sin andra allsvenska match när han hoppade in borta mot Falkenbergs FF.

Nu har den 17-årige mittfältstalangen tecknat ett avtal med HIF fram till och med den 30 november 2021.

– HIF har tydligt visat att de tror på mig och att de är villiga att satsa på min utveckling. Det gäller för mig att göra mitt bästa på varje träning och fortsätta visa att jag vill utvecklas, säger Armin.

Huvudtränare Henrik Larsson, som låtit Armin debutera i A-laget, ser fram emot att följa mittfältarens fortsatta utveckling.
– Armin är en bra kille och duktig fotbollsspelare som gjort det bra såhär långt. Vi ser emot att fortsätta arbeta med honom och hjälpa honom vidare i hans utveckling. Vi är naturligtvis glada över att ha honom kvar i klubben, säger han.

Jonas Ohlander, akademiansvarig i HIF, är glad över att ha Armin kvar i klubben.
– Armin var en stor talang redan när han kom hit. Det som utmärker honom är det hårda arbetet han lägger ner vid varje träning för att utvecklas. Hans utveckling under tiden i HIF har varit väldigt stark. Han har många spännande egenskaper som vi tycker passar mycket bra in i HIF, säger Jonas

Källa:HIF.se