Detta är Allt Om HIF

Inför säsongen år 2009 startades Allt Om HIF upp på internet. Det hela började i bloggformat där fyra stycken entusiastiska och engagerade supporterar fann sitt ”forum” för att få utlopp för sina åsikter om favoritlaget – Helsingborgs IF.

Sidan utvecklades allt eftersom till att bli den största enskilda nyhetssidan på internet om och omkring HIF.

Man erbjöd läsarna en stor bredd på utbudet. Allt från hårdbevakning av ungdomslagen upp till intervjuer, artiklar och krönikor som rör allt om HIF. Som mest hade man ca 1000 unika besökare om dagen

Då många olika internetsidor har startades upp och lades ner efter hand som deras skribenter tröttnat, eller helt enkelt inte haft tid, så fortsatte Allt Om HIF enträget, med målet att ständigt utvecklas, både vad gällde innehåll och etablerade medarbetare.

Blir det en säsong då HIF flaggan åter vajar högt? Foto:Samone Klinteberg

Pga tidsbrist valde man att lägga ner sidan i början av Januari 2016. Istället kunde/kan man följa nyheter och information kring klubben på Allt Om HIFs twittersida. I November samma år togs beslutet att åter starta upp sidan men samtidigt återgå till det ursprungliga formatet i form av en blogg.

Allt Om HIF drivs, sedan 2009, på ideell basis. Och under 2018 växte sidan i raketfart. Numera kan AOH uppvisa närmre 20 000 sidvisningar/vecka och sajten har växt ut till en viktig del av det informationsflöde som omger Helsingborgs IF.