”Visa dina färger – visa att vi finns”

170501 Kvinna i publiken håller upp halsduk inför fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Degerfors den 1 maj 2017 i Helsingborg. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / Cop 178

För att visa supporterskapets betydelse så uppmanar klubbarna i Allsvenskan, Superettan, OBOS Damallsvenskan, Elitettan, Svensk Elitfotboll, Elitfotboll Dam och Svenska Fotbollssupporterunionen (SFSU) alla fotbollsälskare att visa att vi finns, och att vi vill bli sedda. Visa dina färger!

För andra året i rad startade Allsvenskan, Superettan, OBOS Damallsvenskan och Elitettan utan publik. Vi saknar den stämning och den atmosfär av yttersta världsklass som råder inne på svenska arenor.

Kl. 12:00 på lördag den 24 april sätter vi tillsammans igång kampanjen #visadinafärger i sociala medier.
För att visa vilka vi är som älskar vår klubb så uppmanar vi alla supportrar och intresserade att visa sina lagsympatier och färger. På stan, hemma, på jobbet och på sociala medier.

Kan vi inte marschera tillsammans till Olympia, kan vi inte applådera och sjunga in vårt lag på planen och kan vi inte njuta av matcherna från läktarplats så ska vi i alla fall synas. Låt oss visa det. Låt oss aldrig bli bortglömda, undervärderade eller förbisedda.

170810 Publik under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Åtvidaberg den 10 augusti 2017 i Helsingborg.
Foto: Ludvig Thunman / BILDBYRÅN / kod LT / 35348

Ta ställning, visa vem du är! Ta på HIF-tröjan eller halsduken, häng upp flaggan. Visa med stolthet vilka vi är. På stan, hemma, på jobbet och sociala medier.

Visa dina färger, visa att vi finns!

#visadinafärger #skånesstolthet