Träningsrapport 7/9: “Fina kombinationer och bra rörelse”

Dagens träningsrapport kommer från ett soligt Olympiafält där en av våra startspelare klev av…

Deltog i dagens träning gjorde: Alex Nilsson, Anders Lindegaard, Andreas Landgren, Bödvar Bödvarsson, Charlie Weberg, Wilhelm Loeper, Rasmus Jönsson, Adam Kaied, Anthony Van Den Hurk, Rasmus Karjalainen, Viktor Lundberg.

Som vanligt inleddes träningen med uppvärming under ledning av Marcus Linnér.

Därefter körde man en variant på kvadraten där man delade upp truppen i tre lag om tre, där två lag tampades mot varandra om att försöka hålla bollen inom laget på två touch, med hjälp av ett lag + Anders Lindegaard längs ytans kanter som då var med i det lag som för tillfället var spelförande.

Det såg faktiskt väldigt fint ut under övningens gång. Högt bolltempo, fina kombinationer och bra rörelse.

Efter detta satte man upp en övning där man körde omställningar två mot en. Även här såg det fint ut och man klarade ofta att spela runt försvarande spelare.

Rasmus Jönsson klev efter denna övning av och deltog inte mer i dagens träning.

Därefter en övning där syftet var att kombinera sig förbi ett antal frisparksgubbar, inledningsvis fram till inlägg och sedermera avslut men mot slutet även igenom backlinje på djupledslöpande forward.

Förvisso en hel del fina kombinationer, men bolltempot var under övningen ganska lågt.

Till sist lät man Bödvar Bödvarsson och Andreas Landgren slå inlägg på två inåtlöpande spelare. Mot slutet la man till ett tävlingsmoment mellan målvakten Alex Nilsson och utespelarna. En tävling som utespelarna tog hem med siffrorna 10-8.

Träningen avslutades efter en timme och 30 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!