Träningsrapport 20/8: “Flera individuella aktioner”

Dagens träningsrapport kommer från ett molnigt Olympiafält där vi fick bevittna lite mer lekfullhet till skillnad mot gårdagens tuffa pass

Saknades gjorde: Jakob Voelkerling Persson, Alhaji Gero, Noel Mbo.

Lucas Larsen från lagets U19 var även han med. Larsen kommer framöver vara med A-laget permanent under en tid för att utvärderas då han nästa år blir överårig för spel med U19. Han kommer dock fortsatt spela med U19 under året.

Victor Göransson fortsötter att vara med under de lite lättare övningarna för att sedan gå över med individuell träning med Marcus Linnér. Känslan är att den individuella träningen nu börjar bli tuffare.

Träningen inleddes som vanligt med att Marcus Linnér skötte uppvärmningen.

Dagens träning var till en början väldigt lekfull i kontrast till gårdagens lite tuffare och hårdare pass. Man inledde med svanskull för att sedan gå över till fotbollstennis.

Efter detta körde man kvadraten en kortare stund innan man sedan delade upp truppen i äldre och yngre. Man körde här luffarschack med en slalombana med boll som en del av tävlingen. Stämningen var god.

Efter en kort tids uppvärmning med boll spenderade man ungefär 30 minuter på att öva sitt höga presspel med en ordinarie startelva. Den såg ut såhär:

Anders Lindegaard – Andreas Landgren, Charlie Weberg, Ravy Tsouka, Bödvar Bödvarsson – Wilhelm Loeper, Rasmus Jönsson, Brandur Hendriksson, Adam Kaied – Anthony Van Den Hurk Rasmus Karjalainen

De fick möta följande lag: Lucas Larsen, Casper Widell, Emil Hellman, Victor Blixt – Benjamin Acquah, Vladislav Kreida, Viktor Lundberg – Mattias Lindström, Dennis Olsson, Assad Al Hamlawi.

Man la väldigt mycket tid på att hitta sin timing till att gå upp i sin höga press från vara lite lägre, att hitta koordinationen från spelare till spelare samt vad som ska vara den springande punkten till att höja intensiteten i pressen. Det lyckades man stundtals med även fast man blev överspelade flertalet gånger.

Ett par spelare gick efter detta in. Men ett par spelare stannade kvar för att köra tvåmålsspel på väldigt liten yta. Lagen var som följer:

Blå: Andreas Landgren, Brandur Hendriksson, Viktor Lundberg, Wilhelm Loeper, Dennis Olsson, Anthony Van Den Hurk, Rasmus Karjalainen.

Gul: Victor Blixt, Casper Widell, Emil Hellman, Vladislav Kreida, Adam Kaied, Benjamin Acquah, Assad Al Hamlawi.

Spelet var mycket underhållande med flera individuella aktioner, snygga spelkombinationer och högt tempo. Det gula laget tog till slut hem segern.

Träningen avslutades efter drygt en timme och 20 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!