Tipset omgång 12

Sista omgången innan uppehållet började redan igår och upptagen i redaktionsmöte så hann jag inte få upp tipset i tid. Typiskt då 1-0 till AIK var så säkert att man inte ens behövt spela matchen. Övriga matcher:

Fredagen den 29 maj

Häcken- Elfsborg, 2- 1. Häcken fortsätter att ta storskalper på lyxiga Rambergsvallen.

Lördagen den 30 maj

Göteborg- BP, 1- 1. Så säker seger till Göteborg men någon gång under en säsong så kommer problemen och för Göteborg tippar jag att de kommer mot BP.

Trelleborg- Gefle IF FF 3- 0. Om inte annat så får man hoppas på TFF-seger så Gefle hamnar i den del av tabellen där de hör hemma.

Söndagen den 31 maj

Örgryte IS- Djurgårdens IF FF 2-1. Äntligen tar ÖIS en seger. Vid förlust får man väl konstatera att ÖIS allsvenska saga är över innan den ens börjat.

Malmö FF- Gais, 2- 2. Wanderson visar att han är den hetaste brassen i allsvenskan genom två mål.

Halmstads BK- Örebro SK, 1- 1. Två lag som tyvärr inte levt upp till vad de egentligen borde kunna göra i år. Bortsett matcherna mot HIF då förstås.

Kalmar FF- HIF, 2- 3. Kalmar hängs av från toppen på allvar.

3 kommentarer

1. Cooper: ÖSK har väl gjort bra ifrån sig i förhållande till vad man trodde inför säsongen ?

2. Kudos för maff-gissningen. 2 – 2 och två mål av Wanderson är imponerande att plocka på förhand… Saida. 🙂