Thörn: Betyg från premiären

210413 Helsingborgs Anthony van den Hurk jublar efter 0-1 under fotbollsmatchen i Superettan mellan GIF Sundsvall och Helsingborg den 13 april 2021 i Uppsala. Foto: Maxim Thore / BILDBYRÅN / kod MT / MT0161

HIF spelade 2-2 borta mot GIF Sundsvall. Här är mina betyg efter matchen:

Anders Lindegaard: 2.  Överlag bra insats och tog det han skulle. Hade en bra räddning på slutet men såg inte alltid helt trygg ut i de inläggen som kom sista kvarten.

Andreas Landgren: 2. Blandade och gav. Han var stabil i defensiven men gjorde också en hel del tekniska misstag.

Ravy Tsouka: 3. Var bra idag. Som vanligt problem i uppspelen men i övrigt var han väldigt stabil.

Andreas Granqvist: 4. Precis så bra som man förväntar sig. Styrde upp försvaret på ett bra sätt trots justitiemordet i första halvlek. Hade otur med studsen på Sundsvalls mål.

Bödvar Bödvarsson: 2. Adam Eriksson i förklädnad. Gjorde det han skulle men inte så mycket mer. Här finns mer och hämta.

Vladislav Kreida: 2. Såg stundtals vilsen ut. Men gjorde heller inte bort sig helt. Man bör förvänta sig mer av Kreida för skickligheten har han.

Brandur Hendriksson: 3. Gjorde en riktigt bra insats i sin roll. Vände och vred och startade upp många bra anfall. En del smärre misstag där han vill spela lite för svårt men överlag riktigt bra insats.

Wilhelm Loeper: 3. Bra insats. Fint inlägg till Van Den Hurk. Jobbar hårt och skapar mycket. Såg dock väldigt trött ut på slutet.

Rasmus Jönsson: 2. Godkänd men inte så mycket mer. Jag förväntar mig mer av Rasmus. Såg stapplig ut även om han löser en del problem i offensiven.

Viktor Lundberg: 2.  Fick löpa mycket då han ofta dubblade med Bödvar för att stoppa Sundsvalls wingback-spel och såg trött ut ibland. Hade dock en del fina aktioner. På väg mot en trea.

Anthony Van Den Hurk: 5. Fenomenal, briljant, utmärkt. Använd vilket epitet av dessa som du vill men Van Den Hurk var nåt av dem. Väldigt duktig i presspelet, Vann boll högt och kämpade hårt hela matchen. Som vanligt fantastisk i avslutslägena.

Charlie Weberg, Jakob Voelkerling Persson och Max Svensson spelade alla för kort tid för att betygsättas.