Tack för allt Hans Carell. Tack till alla som gett allt de har för klubben jag älskar

I förra veckan stod det klart att Hans Carell lämnar HIF efter drygt 30 år som verksam i klubben på olika sätt. Förutom en enorm tacksamhet fick det mig att fundera på alla de som gett allt de har för klubben.

Hans Carell började spela som knatte i HIF redan 1962 och efter ett hundratal matcher för ”Di Röe” har han efter det jobbat både som assisterande tränare, sportchef och ungdomsansvarig. Det är en person som gett allt för klubben i våra hjärtan som nu alltså går i pension. Denna makalösa insats för klubben vimlar det sannerligen inte av i klubbar runt om i Sverige, eller för den delen i HIF, men icke desto mindre drivs vår klubb av personer som har brinnande hjärtan för klubben, både på, runt och utanför planen och har gjorts så historiskt.

Alla beslut som fattats i denna klubb har inte vart bra, det vet vi, men hjärtan kommer alltid brinna för klubben och det är det som ständigt driver denna klubb framåt, eller i vissa fall håller den flytande. Jag känner inte Hans Carell men jag är otroligt stolt över att kunna säga att Hans är en av oss. En av oss som älskar denna klubben och alltid stöttar den, oavsett vart klubben spelar och hur det går.

Jag vet vad denna klubben har gett mig. Den har gett mig 0-4 mot Enköping och kvalförlust mot Halmstad men den har även gett vinsten mot GAIS, guldtåget hem från Göteborg kort därefter och den har gett mig fem titlar i rad. Den har jag mig långa bussresor med vänner som slutat i förlust och långa bussresor med vänner som gett mig vinster.

Det är nu, när det börjar ljusna på morgonen och dagarna långsamt börjar bli längre, när säsongen allt mer närmar sig som och saknaden efter att HIFs säsong ska börja är som störst. Det är också nu som tacksamheten för de hjärtan som driver klubben framåt är som störst.

Så det jag vill säga med denna krönika är väl egentligen tack. Tack till alla er som alltid står upp för denna klubben. Oavsett om det är de som står på läktaren, de som går på medlemsmötena, de som springer och ger allt på planen eller de som styr klubben. Genom framgångar och genom nederlag, genom regniga bortamatcher och soliga hemmamatcher. Tack till Hans Carell.

Bilder: Bildbyrån