Surprise skriver historia

171016 Helsingborgs Bradley Surprise Ralani deppar under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Värnamo den 16 oktober 2017 i Helsingborg. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / Cop 178

Bradley “Surprise” Ralani har representerat HIF under ett par vändor, varav senast mellan 2016 och 2018. Sedan dess har mittfältaren återvänt till Sydafrika för att spela för Cape Town City FC, där han nu skrivit in sitt namn i historieböckerna.

Utöver HIF har Surprise även representerat klubbar som Landskrona BoIS och Lyngby BK under sitt europeiska äventyr. I Helsingborg blev det totalt åtta mål och åtta assist på 43 matcher, och sydafrikanen var en av få lysande punkter i ett dystert HIF under 2016 och 2017.

Väl tillbaka i Sydafrika har han sedan början av 2018 representerat Cape Town City FC. Där har det blivit bra med speltid och mycket mål- och assistproduktion. Nu är mittfältaren även klubbens främsta målskytt efter att ha gått förbi anfallaren Kermit Erasmus som tidigare stod noterad för 17 mål. Så här skriver klubbens officiella twitterkonto:

” Huge congratulations to Surprise Ralani who has become the club’s highest goalscorer, overtaking Kermit Erasmus. Spiro, a true club legend “